LUE JA OPI!

Netprofilen blogi kertoo, mitä viestinnän maailmassa tapahtuu juuri nyt.

Viestinnän kiertotalouden lyhyt oppimäärä

06.06.2019

Hyvä ihminen kierrättää kotona pahvit ja muovit. Työpaikallakin hän viskaa banaaninkuoret tunnollisesti biojätteeseen. Jopa printterin päällä kasvaa sammalta, kun konttori on niin paperiton.

Tagit: Sisältömarkkinointi, viestintä

9 vinkkiä loistokkaaseen tapahtumamarkkinointiin

03.06.2019

Moni firma kuvittelee, että tapahtumat ovat aikaan ja paikkaan sidottuja mahdollisuuksia. Paljon jää kuitenkin saavuttamatta, jos toimenpiteet rajataan vain pariin tapahtumapäivään ja näkyvyys vain tapahtumassa läsnä oleviin vieraisiin.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Tapahtumamarkkinointi, Tapahtuma

Jokaisen voiton takana on tarina, jossa seikkailevat sankarit ja möröt

29.05.2019
 
 

Tagit: yritys- ja organisaatioviestintä, viestintätoimisto, Finnish Comms Awards, viestintäkonsultti, viestintäkonsultointi, asiakassuhde, johtaminen

Unohda keskivertoasiakas – inklusiivisuus on päivän sana

23.05.2019

”Nörttien Disneylandiksi” nimetty The Next Web -konferenssi joutui pari vuotta sitten kriitikoiden hampaisiin, kun ilmeni, että tapahtuman puhujista vain 25% oli naisia ja heille myös maksettiin pienempi korvaus kuin miehille.

Kenties vastauksena tähän nimenomaiseen haasteeseen tai kenties ajan hengen mukaisesti tapahtumasta löytyi tänä vuonna kokonaan oma ”The Future Is Female” -teltta, jonka ohjelma oli omistettu naisyrittäjille ja teknologian alalla työskenteleville naisille. Diversiteetin ja inklusiivisuuden teemat nousivat vahvasti esille myös muissa puheenvuoroissa.

Tagit: #netprofiletour, The Next Web, asiakaskokemus, palvelumuotoilu, inklusiivisuus

Uhkia ja verkon ilosanomaa – opit The Next Webistä

17.05.2019

Meillä tietotyöläisillä on omat oravanpyörämme, joiden vauhti voi välillä huimata. Kiireistä huolimatta uuden omaksumiseen on syytä panostaa.

Tagit: The Next Web, markkinointiviestintä, Tapahtuma, tekoäly, puheohjaus, luovuus

Nappasimme Finnish Comms Awards -finaalista 11 prosenttia!

08.05.2019

Huikeaa! Yhdessä upeiden asiakkaidemme ja taidokkaiden yhteistyökumppaniemme kanssa olemme Finnish Comms Awards -finalisteja peräti viidellä asiakastyöllä neljässä kategoriassa. Kun loppusuoralle selviytyi yhteensä 44 asiakastyötä, siitä voi laskea, että osuutemme on hienot 11 prosenttia.

Tuntuuko sinusta, että esimiehesi arvostaa sinua? Minusta tuntuu – ja se näkyy asiakkaille asti

24.04.2019

Jos ei olisi Asiakasta, ei olisi yritystä. Asiakas viedään lounaalle tai lätkämatsiin, Asiakasta onnitellaan merkkipäivinä, Asiakasta tervehditään iloisesti ja kysytään, mitä [lisää tähän puolison/lemmikin/lapsen nimi] kuuluu sitten viime näkemän. Tätä yhtään vähättelemättä, oletko tullut ajatelleeksi, kuka sitä Asiakasta näin erinomaisesti kohtelee?

Tagit: työ, duuni, asiakaskokemus, työyhteisö, työntekijäkokemus

Taasko tähänkin pitää luoda uusi salasana?!?

18.04.2019

Saitko sinäkin sen kiristysviestin, jossa väitettiin, että olet vieraillut epäilyttävillä sivustoilla ja ellet maksa vuorokauden sisällä bitcoineissa vaadittua summaa, sinusta leviää kyseenalaista kuvamateriaalia kaikille tutuillesi? Niin minäkin. Viestejä on tullut kymmeniä samanlaisia jo yli puolen vuoden ajan ja vieläpä eri osoitteisiin.

Tagit: Tietosuoja, palvelumuotoilu, yksityisyys, käyttäjäkokemus

SXSW: B2B-brändistrategian ytimessä oli tuote. Nyt siellä ovat tunteet ja ihmiset.

12.04.2019



Ensivaikutelma syntyy silmänräpäyksessä ja hatarin eväin.

Ulkonäöllä on merkitystään suurempi vaikutus ensimmäisen pika-arvioinnin tulokseen. Tiedostamattomat tunteet ja tietoiset ajatukset sekoittuvat iloisesti keskenään. Todelliset ominaisuudet selviävät lähemmän tuttavuuden myötä, mutta aitoon objektiivisuuteen emme yllä juuri koskaan.

Tagit: Markkinointi, #netprofiletour, brändi, SXSW, johtaminen

Asiakas on aina väärässä – mutta älä kerro sitä hänelle

18.03.2019

Tunnustan, otsikko on pötyä. Mutta lupaan, että se ei ole puhdas klikkiotsikko. Markkinointiviestinnässä siinä missä muillakin aloilla asiakas ei vain aina ole kaikentietävä kuningas, vaikka maksaa viulut. Erehtyminen on inhimillistä. Missä kaikessa asiakas voikaan olla väärässä – ja miten kuitenkin pidät asiakkaan tyytyväisenä?

Tagit: Markkinointi, markkinointiviestintä, viestintä, viestintäkonsultointi, asiakashoiva, myytti, asiakassuhde

Kirjoittanut

Uusimmat

Kategoriat

see all

Twitter