LUE JA OPI!

Netprofilen blogi kertoo, mitä viestinnän maailmassa tapahtuu juuri nyt.



Työ ja arki järjestykseen näillä 20 sovelluksella

23.01.2020
Photo by  Patrick Tomasso  on  Unsplash
 
Älypuhelimesta on tullut meille tärkeä osa arkea ja työtä. Ilman älypuhelinta ei nykypäivänä pysy mukana maailman menossa.

Mobiilisovellusten määrä on valtava ja varteenotettavia sovelluksia voi olla vaikeaa ja työlästä löytää. Kokosimme muutamia hyödyllisiä sovelluksia, joita et ehkä tiennyt tarvitsevasi. Olkaapa hyvät!

Tagit: älypuhelin, sovellukset, vinkit, teknologiaviestintä



B2B-markkinoija, näiden kysymysten avulla starttaat podcast-matkasi!

23.01.2020

Podcastit ovat B2B-yritysten parissa nyt kuuminta hottia, eikä ihme. Niiden avulla tavoittaa ennen kaikkea työssä käyviä aikuisia ja ne soveltuvat myös vaikeiden asioiden ruotimiseen päinvastoin kuin lyhyet mainosvideot tai nopeasti silmäiltävät uutiskirjeet. Jo puolen tunnin jaksossa ehtii käsitellä valittua aihetta monelta kantilta ja tarvittaessa useampien asiantuntijoiden kanssa.

Tagit: Sisältömarkkinointi, podcast, Yrityspodcast, vinkit



Viestijä, ole vähän enemmän punk!

17.01.2020

Photo by Robert Anasch on Unsplash

Netprofilen päivystävänä alakulttuuri-ihmisenä olin jo haudutellut ajatusta black metal -viestinnästä, mutta eräänä unettomana yönä jäinkin pohtimaan ajatusta punkista viestinnän taustavoimana. Tämähän ei siis tarkoita pelkkää kaaosta ja anarkiaa, vaan esimerkiksi yksilön vapautta ilmaista itseään omalla tavallaan – rosoista meininkiä unohtamatta!

Tagit: markkinointiviestintä, viestintä, luovuus, vinkit, punk



Netprofilen osaava tiimi vahvistuu entisestään – tervetuloa Sanelma!

09.01.2020



“Oletko kissa- vai koiraihminen?” Tätä asiaa selviteltiin heti ensimmäisenä työpäivänä Sanelma Helkearon liityttyä tammikuussa osaavaan joukkoomme. Netprofile on Suomen ainoa, ja luonnollisesti myös menestynein, teknologia-alaan keskittynyt viestintätoimisto. Silti meillä puhutaan usein eläimistä; se saattaa kuitenkin olla “Apple vai Android” -kysymystä tärkeämpi, kun halutaan selvittää, mihin suuntaan uusi kollega on kallellaan.

Tagit: rekrytointi, työntekijäkokemus, yhteistyö, teknologiaviestintä



Haemme teknologiasta innostuvaa somespesialistia

03.01.2020

 

Tagit: rekrytointi, some



Mitä markkinoit ihmisille, joilla on jo kaikkea

17.12.2019

Muutto on ihmiselle hyvä hetki tehdä tiliä sen hetkisestä elämästään. Siirretäänkö koko koti-irtaimisto uuteen paikkaan, vai olisiko nyt hyvä hetki katsoa, mitä ilmankin tulisi toimeen? Usein varaston nurkista löytyy kaikkea vanhoista lastenvaatteista opiskeluaikana hankittuihin CD-levyihin, joiden olemassa olon on ehtinyt vuosien saatossa jo unohtaa. Muutto on myös loistava tilaisuus heittää pois vanhaa turhaa painolastia ja miettiä, mille tavaralle on oikeasti käyttöä.



Etsimme opintojen loppuvaiheessa olevaa korkeakouluharjoittelijaa

13.12.2019

Oletko kiinnostunut viestinnästä? Haluatko oppia, miten B2B-yritysten markkinointiviestintää tehdään? Pysyykö some näpeissäsi? 

Tagit: rekrytointi, trainee



Miksi teknologiaviestintä ei ole yhdentekevä taiteenlaji?

09.12.2019

Toisinaan minä ja kollegani kuulemme asiakkaan suusta hyvin innostavat alkusanat: ”Tulimme teille, koska muista toimistoista mikään ei tuntunut ymmärtävän teknologiaa”. Seuraavaksi täytyy tietenkin osoittaa, että meillä on toisin ja että sillä on väliä. Miksi teknologiasta viestiminen todella on oma taiteenlajinsa?

Tagit: Teknologia, viestintätoimisto, viestintäkonsultointi, PR, teknologiaviestintä



Mitä 3 kuukautta viestintätoimistoelämää on opettanut

03.12.2019

“Sara, haluaisitko soittaa tälle toimittajalle ja kysyä, kiinnostaisiko häntä haastatella Charity Wanjikua, joka on tulossa Suomeen?” Ensimmäinen ajatukseni oli: iik, olen todella jäinen puhelimessa. 

Tagit: työntekijäkokemus, trainee



Case: Yrittäjän digiakatemia toi digitaidot kaikkien yrittäjien saataville

28.11.2019



Kun asiakkaamme DNA Business kaipasi lisäpontta pienyrittäjien tavoittamiseen, vastasimme kutsuun empimättä. Asiakkaan tutkimuksessa oli havaittu, että kohderyhmälle tärkeitä motivaattoreita ovat muun muassa työelämässä menestyminen, arvostuksen saaminen verkostonsa sisällä sekä taloudellinen menestys. 

Tagit: Digitalisaatio, dna business, teknologiaviestintä, Case, Yrittäjän Digiakatemia

    Kirjoittanut

    Uusimmat

    Kategoriat

    see all

    Twitter