Toni Stubin suuntasi Netprofiletour-reissullaan säkkipillien ja kilttien sydänmaille Skotlantiin. Edinburghissa järjestetyssä Turing Festissä markkinoinnin kaupalliset teemat lyövät kättä nörttimaailman kanssa. Sekä markkinoinnin että vaikkapa sovellusten suunnittelussa empatia nostettiin keskeiseksi toimintaa ohjaavaksi arvoksi: palvelemisen lisäksi käyttäjä pitää tehdä onnelliseksi. Teknologiapuolella paljon keskustelua herättivät käyttöliittymät, jotka ovat isossa muutoksessa. Tulevaisuudessa yritykset eivät enää tee omia sovelluksia, mahdollisesti jopa verkkosivut jäävät pois. Puheella toimivat hakukoneet ja chatbotit sen sijaan tulevat yhä tärkeämmiksi kanaviksi yrityksille niiden tavoitellessa asiakkaita.
Lue myös Tonin blogi tapahtumasta: Tämän päivän supermarkkinoija on empaattinen nörtti
Kuuntele podcast: