Helsinki Partnersin kanssa luotu 90 Day Finn -kampanja jatkaa voittokulkuaan. Tällä kertaa kultasija saavutettiin European Excellence Awardsissa, tapahtumamarkkinoinnin kategoriassa.
90 Day Finn -kampanjan tarkoituksena on markkinoida pääkaupunkiseutua kansainvälisille korkeasti koulutetuille huippuammattilaisille, sijoittajille ja yrittäjille erottuvalla ja mieleen painuvalla tavalla.
“90 Day Finn syntyi vastaamaan uuden normaalin tarpeisiin. Halusimme selvittää, saisimmeko kiinnitettyä samanaikaisesti niin parhaiden kansainvälisten osaajien, yrittäjien kuin sijoittajienkin huomion. Ajatuksenamme oli pilotoida idea, jossa osaajat pääsisivät kokemaan elämää Helsingissä, ja käytännössä hanke on ollut menestys. Ensimmäisen 90 Day Finn -ohjelman osallistujat ovat perustaneet jo kaksi yritystä Suomeen, ja monia muitakin bisnesaihioita on vireillä. Lisäksi osallistujien palaute on ollut erittäin positiivista”, sanoo Helsinki Partnersin liiketoimintajohtaja Johanna Huurre.
Kampanja herätti jo ensimmäisenä vuotenaan todella laajalti kiinnostusta, ja se levisi nopeasti viraaliksi. Kampanjan ympärille luotuja artikkeleita luettiin yli 2,5 miljoonaa kertaa ja videot keräsivät noin 200 000 katsojaa. Yli 5300 hakemusta vastaanotettiin viiden viikon hakuaikana, asetettu tavoite oli 1000 hakemusta. Osallistujia ohjelmaan valittiin 13.
Nyt 90 Day Finn -kampanja on jälleen käynnissä, ja hakuaika jatkuu helmikuuhun 2022 asti.
“Työskentely näin merkityksellisen ja tärkeän hankkeen parissa on suuri ilo ja kunnia. Yhteistyössä Helsinki Partnersin kanssa olemme onnistuneet luomaan kampanjan, joka on ylittänyt odotuksemme moninkertaisesti. Tämä on jo toinen kilpailuvoittomme tällä työllä, ja se osoittaa, että luovia ideoita ja onnistuneita toteutuksia tällaisille ihmisten kohtaamiseen ja liikkumiseen tähtäävälle kampanjalle voidaan luoda myös haastavina pandemia-aikoina”, Netprofilen viestintäkonsultti Sanelma Helkearo sanoo.
90 Day Finn -kampanjan saavutukset:
- European Excellence Awards – Event & Experiential Marketing -kategorian voittaja
- European Excellence Awards – Storytelling -kategorian finalisti
- Digital Communication Awards – Content Marketing -kategorian voittaja
- Digital Communication Awards – Campaign of the Year - Associations & Institutions -kategorian finalisti
- ICCO Global Awards – Digital & New Media ja Event, Launch or Stunt -kategorioissa finalisti
- Finnish Communications Awards – Vuoden tapahtuma, Lanseeraus tai repäisy sekä Ansaittu näkyvyys ja mediasuhteet -kategorioissa finalisti.
Lue lisää 90 Day Finn -kampanjasta täältä.
Lue myös: