Mitä maailmalla tapahtuu?

Netprofilen asiakkaat ovat teknologian kehityksen eturintamassa. Lue uusimmat tiedotteet tästä.

Maailman parhaat viestintätyöt valittiin – Netprofile ja Nitor nappasivat tuplavoiton

04.12.2019

Netprofile ICCO_2

Tiistai-iltana Lontoossa oli juhlatunnelma katossa, kun viestintätoimistojen kansainvälinen kattojärjestö palkitsi vuosittaisen ICCO Global 
Awards -kilpailun voittajat. Netprofile asiakkaineen nousi finaaliin peräti viidessä kategoriassa ja voitti niistä kaksi. 

Tagit: ICCO, Finnish Comms Awards, viestintäkilpailu

Nokia ja VMware syventävät kumppanuutta verkkojen pilvipohjaisessa virtualisoinnissa

19.11.2019
• Yhteistyö sisältää Nokian virtuaalisten verkkotoimintojen (Nokia VNF) sovellusten tehostetun testauksen ja yhteensopivuuden VMwaren Telco Cloud -ajoalustan kanssa.
• Yhtiöt investoivat yhdessä Nokian sertifiointilaboratorioon Tampereella nopeuttaakseen VMware Ready for NFV -sertifiointia.

Nokia ja virtualisointiteknologiasta tunnettu yhdysvaltalainen VMware laajentavat verkkotoimintojen virtualisoinnin kumppanuuttaan, jonka tavoitteena on edistää Nokian sovellusten ja VMwaren Telco Cloud -ajoalustan saumatonta yhteensopivuutta. Tämä puolestaan vastaa maailman operaattorien kasvaviin tarpeisiin käyttää verkkotoimintojen pilvipohjaista virtualisointia. Nokialla ja VMwarella on laaja yhteinen asiakaskunta ympäri maailmaa.

Tagit: tiedotteet, VMware, virtualisointi

Lenovo kasvatti liikevaihtoa 9. perättäisen kerran myös tuloksen ollessa vahva

07.11.2019
  • Kvartaalin liikevaihto kasvoi 9. perättäisen kerran yltäen 13,5 miljardiin Yhdysvaltain dollariin
  • Tulos ennen veroja kasvoi 45 % vuositasolla 310 miljoonaan dollariin
  • Nettotulos nousi 20 % vuoden takaisesta 202 miljoonaan
  • Lenovo jatkaa maailman PC-markkinoiden kärjessä ennätysmäisellä 17,3 miljoonan kappaleen toimitusmäärällä
  • Ohjelmistojen ja palveluiden liikevaihto kasvoi 35 % vuositasolla 883 miljoonaan

 

Tagit: Lenovo

Läpimurto: Etteplan onnistui upottamaan elektroniikkaa 3D-tulostettuun metallikappaleeseen

06.11.2019

Etteplan on onnistunut kehittämään sarjatuotantoon soveltuvia 3D-tulostettuja metallikappaleita, joiden sisälle on integroitu elektroniikka. Teknologialla on valtava hyödyntämispotentiaali teollisuudessa.

Nyt tulostetun demokappaleen sisään on integroitu piirilevy antureineen, ja kappaleen metallikuori toimii antennina. Toteutusta on tähän asti pidetty nykytekniikalle haasteellisena, miltei mahdottomana. Kappale on toteutettu yhteistyössä 3D-tulostukseen erikoistuneen saksalaisen EOS Gmbh:n kanssa.

”Metallin 3D-tulostaminen ei ole uusi asia, jo nyt erilaisia teollisten tuotantolaitteiden osia tulostetaan ympäri maailmaa. Elektroniikkaa taas voidaan jo sijoittaa sellaisiin 3D-tulostettuihin esineisiin, joiden materiaalina on esimerkiksi muovi. Metalli sen sijaan vaatii tämän hetken yleisimmällä tulostusteknologialla niin korkean lämpötilan, ettei elektroniikka ole sitä kestänyt. Nyt onnistuimme siinä, että elektroniikka säilyy toimintakuntoisena myös metallin sisälle tulostettuna”, Etteplanin liiketoimintajohtaja Tero Leppänen sanoo.

 Metallista 3D-tulostetun ja elektroniikkaa sisältävän kappaleen käyttömahdollisuudet ovat hyvin laajat. Soveltuvia käyttökohteita voisivat olla esimerkiksi kohteet, joissa antureiden sijoittelu on nykyisin hankalaa, tai käyttöolosuhteet ovat sellaiset, etteivät anturit niitä sellaisenaan kestäisi.

”Yhtenä esimerkkinä voi ajatella vaikkapa nostokoukkua, joka voi tulevaisuudessa sisältää antureita. Ne viestivät nostettua painoa, kappaleen väsymistä ja ulkoisia voimia. Tämän datan pohjalta voidaan sitten ennakoida huollon tarvetta tai arvioida kappaleen elinikää”, Etteplanin projektipäällikkö Vesa Saastamoinen sanoo.

Nyt tulostetussa teknologiademossa metallikappaleen sisällä oleva elektroniikka koostuu antureista, jotka aistivat muun muassa kiihtyvyyttä, lämpötilaa, ilmanpainetta ja ilmankosteutta.

Läpimurron taustalla oli poikkitieteellinen kehitystiimi, eli mukana oli osaajia monelta eri alalta. Etteplanissa teolliseen 3D-tulostamiseen liittyvää suunnitteluosaamista on kehitetty määrätietoisesti ja kokeiluihin kannustaen jo pitkään. Tässä hankkeessa Etteplanin kansainvälisen organisaation suunnittelukokemus yhdistyi EOS:n valmistusosaamiseen, ja käänteentekevä tulostus onnistui.

”Gadget”-lempinimellä kulkeva kappale esitellään yleisölle keskiviikkona 6.11. Teknologia 19 -messuilla osastolla 6m48.

Lisätietoa:
Tero Leppänen, liiketoimintajohtaja, Ohjelmistokehitys ja sulautetut järjestelmät, Etteplan, puh. 040 595 5238
Vesa Saastamoinen, projektipäällikkö, Etteplan AMO Smart Parts -projekti, puh. 040 836 4196
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Etteplan, puh. 010 307 3302 

Tagit: etteplan, 3D

Norjalainen golfkenttä digitalisoi ylläpidon Orange Business Servicesin IoT-ratkaisulla

22.10.2019
  • Älykäs IoT-ratkaisu mahdollistaa oslolaisen Hagan golfkentän helpon ylläpidon

  • Golfkentänhoitajat voivat seurata kosteutta, lämpöä ja happitasoja

Oslolainen Haga Golf on digitalisoinut golfkenttänsä ylläpidon Orange Business Servicesin IoT-ratkaisulla. Tämän ansiosta ylläpito on kustannustehokkaampaa ja kenttä voidaan pitää paremmassa kunnossa koko golfkauden ajan.

Kaisa Huotari voitti nuorten taiteilijoiden Art of Basware -kilpailun

17.10.2019

Finalistit ovat esillä 14. marraskuuta saakka hotelli Clarion Jätkäsaaressa Helsingissä ja näyttelyyn on yleisöllä vapaa pääsy ympäri vuorokauden. Taidekilpailun järjestäjä Basware lunastaa voittajateoksen 5 000 eurolla omaan, jo yli sadan teoksen kokoelmaansa.   

Tagit: basware, ArtofBasware

Syväsukellus kuittidataan paljastaa: TV-mainonta toi parhaan tuoton Gigantille

19.09.2019
  • - Myynti- ja markkinointidataa analysoinut jättitutkimus paljastaa, että Total TV -mainonta tuo parhaan tuoton sijoitetulle mainoseurolle. Total TV yhdistää lineaarisen television ja netti-TV:n tavoittavuuden.
  • - Lyhyellä aikavälillä Gigantin Total TV -mainontaan sijoittama euro toi 6 euroa ja pitkällä aikavälillä 17 euroa liikevaihtoa. 
  • - Ohjelmistoyhtiö Sellforte tutki Gigantin myyntiä ja markkinointia Screenforce Finlandin toimeksiannosta. Tutkimus perustuu kahden vuoden kuit
    tirivitasoiseen myyntidataan. 
  •  

Total TV -mainontaan sijoitettu raha tuo parhaan tuoton mainoskanavista. Tämä käy ilmi ROMI-mallinnuksiin erikoistuneen ohjelmistoyhtiö Sellforten Gigantille tekemästä mainonnan vaikuttavuusanalyysistä. 

Tagit: Screenforce, ROMI

Uudistunut it-palvelutalo Valtti tarjoaa kaikki eväät asiakkaidensa kasvuun

10.09.2019

Valtti tulkitsee asiakastarpeet ja tuottaa liiketoiminnan jatkuvuuden takaavat it-palvelut

TIEDOTUSVÄLINEILLE 10.9.2019

DataCenter Finland palvelee tästä päivästä alkaen nimellä Valtti Kumppanit Oy. Uuden brändin takana on nopeasti laajentuvan yhtiön toiminnan muutos ja suuntautuminen yhä tiukemmin kohti kasvuhaluisia suomalaisia yrityksiä. It-palvelutalo Valtti toimittaa yhden luukun periaatteella kaikki liiketoiminnan jatkuvuuden takaavat it-palvelut, joita kasvavat ja kehittyvät yritykset tarvitsevat arkipäivässä.

Lenovo julkaisi älykkäämpää teknologiaa kaikille

09.09.2019

Lenovo on julkistanut vuotuisessa Tech Life -tapahtumassaan Berliinissä kattavan valikoiman entistäkin älykkäämpää teknologiaa kaikille niin kotiin kuin yrityksiin. Lenovo keskittyy visioonsa kehittää teknologiaa, joka on kaikkien ulottuvilla ja hyödyllistä kaikille. Markkinajohtajana Lenovo pitää velvollisuutenaan luoda maailmaa muuttavia ratkaisuja, jotka mahdollistavat luotettavamman ja kestävämmän digitaalisen yhteiskunnan, johon kaikki pääsevät mukaan.

Tagit: Teknologia, Lenovo

Lenovo aloitti tilivuotensa toimialan kovimmalla kasvulla ja kaksinkertaistamalla tuloksensa

15.08.2019

Lenovo Groupin liikevaihto kasvoi kahdeksannen perättäisen vuosineljänneksen verran yltäen 12,5 miljardiin Yhdysvaltain dollariin