Ensimmäistä kertaa ikinä repäisemme sivun superinfluensseri K. Strömmanin kirjasta (sori siitä) ja esittelemme Netprofilen linkkiperjantain! Tässä siis viimeiseltä noin viikolta meitä eniten kutkuttaneet stoorit teknologian, markkinoinnin ja teknologian markkinoinnin maailmasta.
- Bloombergin huikeaa tutkivaa journalismia siitä, miten kun kaikki muut haluavat olla softayritys, niin Kiinan kansanarmeija voi mielellään olla hardisyritys. Kovaa peliä konesaleissa!
- Mitä tehdä sitten, kun data on jo asetettu kaiken tekemisen keskiöön? Pakota työntekijät myös katsomaan sitä, ehdottaa HBR. OIkeastaan idea on erinomainen, arvioi tämän kirjoittaja.
- Vaikuttajamarkkinointi (eli viimeistään 2019 kai ihan vain “markkinointi”) ammattimaistuu: New Yorkissa saa jo vaikuttaja vuokrata kuvauslokaatioksi tätä ihanan instagrammablea asuntoa.
- Laboratoriossa onnistui kolmen hengen telepaattinen Tetris-matsi. Ha-po-kas-ta.
- Etelä-Koreassa iso hitti ovat “healing cafes”, eli mestat joissa voi maksua vastaan hetken istua ihan vain rauhassa. Myös Helsingissä juuri auennut Sofia Future Farm -työskentelytila sisältää Offline-puolen, jossa saa olla, no, offline ja myös osallistua ohjattuihin päiväuniin. Fashinoivaa!
Kuva: Bryson Hammer / Unsplash