Syyskuun lopussa Bostonissa järjestetään INBOUND2017-tapahtuma, johon myös me netprofilelaiset matkustamme peräti kolmen asiantuntijan voimin kuulemaan yli kahtasataa puhujaa yli 19 000 muun osallistujan kanssa. Reissu on osa Netprofile Tour -kiertuetta, jossa matkustamme mielenkiintoisiin tapahtumiin ympäri maailman.
Yleisesti ottaen agendalla on markkinointiautomaation uusiin tuuliin perehtymistä ja alan huippujen kanssa after workeilla verkostoitumista.
Omalta osaltani tilaisuus tulee kulumaan pitkälti sosiaaliseen mediaan ja videoihin liittyvien esitysten parissa – kuluuhan niiden teemojen parissa iso siivu normaalista työajastanikin. Tältä pohjalta listasin alle tärppini tapahtuman kiinnostavimmasta annista.
· What I've Learned About Paid Ads From Spending Millions on Facebook
Hubspotin Rex Gelb on ehtinyt uransa aikana käyttää yli 50 miljoonaa dollaria mainoksiin eri työkaluilla, joihin lukeutuu Facebook Ads. INBOUND2017:ssa Rex paljastaa meille mikä meni pieleen, jotta meidän ei tarvitse toistaa samoja virheitä omissa kampanjoissamme.
· How to Create Cross-Platform Social Videos (and keep your sanity)
Somekanaviin natiivisti ladatut videot ovat orgaanisessa näkyvyydessä omaa luokkaansa. Tässä puheenvuorossa videoguru Salma Jafri käsittelee videoiden tuottamista useille alustoille mahdollisimman vähäisellä vaivalla. Kuulostaa lupaavalta!
· Making it Rain with Facebook Video
Videostrategi Phil Nottingham lupaa teknisiä vinkkejä ja psykologisia kikkoja Facebook-videoiden suosion dramaattiseen kasvuun. Kaupallisena ihmisenä tartun tietysti muutenkin mihin tahansa otsikkoon, missä luvataan, että rahaa ryhtyy satamaan.
· 4 Steps to Creating Explosive Success with Content Marketing on LinkedIn
Suomessa LinkedIn on osoittautunut kohtalaisen tehokkaaksi markkinointikanavaksi, mutta räjähdysmäinen menestys toki vielä kiinnostaa. Esityksessä Viveka von Rosen käsittelee aihetta monipuolisesti blogien, podcastien, nettisivujen ja videoiden kautta.
· How to Win at B2B Facebook Marketing
Facebookia pidetään yhä pitkälti B2C-kanavana, jossa verkkokaupat puskevat kuluttajille mitä edullisimpia esineitä. Fakta on kuitenkin se, että myös B2B-mainonnassa Facebook pesee monet muut somekanavat. Tästä tulee INBOUND2017:ssa kertomaan Michael Harf.
· Top 10 Types of Video for Every Stage of the Buyer's Journey
Buyer’s Journey kuvaa markkinointiautomaatiojargonissa ostajan polkua prospektista liidiksi ja siitä edelleen asiakkaaksi. Jeremy Pryorin esityksessä käydään läpi 10 eri tyyppistä videota, jotka tukevat tätä polkua parhaalla mahdollisella tavalla.
· 47 Tips (Yes 47!) for Better Videos
Matthew Pierce lupaa 47 vinkkiä parempiin videoihin, ja se on aika paljon se. Jos käy ilmi, että monet vinkeistä ovat jo ennestään tuttuja, voi tästä tehdä myös hauskan juomapelin. Ota huikka tapahtumassa jaettavasta ilmaisesta vesipullosta aina, kun olisit voinut antaa saman vinkin itsekin!
Kirsikkana kakun päällä, kermavaahtona kaakaossa ja kurkkuna gin tonicissa on tietysti Michelle Obaman keynote-puheenvuoro digitaalisten ja sosiaalisten kanavien hyödyntämisestä poliittisessa viestinnässä. Tällä ei ole paljoakaan tekemistä päivittäisen työni kanssa, Michelle on vaan ihana.
Oletko itse tulossa INBOUND2017-tapahtumaan? Pistä viestiä vaikka Twitterissä, niin törmäillään!