LUE JA OPI!

Netprofilen blogi kertoo, mitä viestinnän maailmassa tapahtuu juuri nyt.



Kulttuuriantropologin kuriositeetilla kohti uusia viestejä

26.03.2020

Palvelumuotoilun pohja-ajatus lämmittää ihmisistä innostuvan sydäntä. Tutki ihmisiä ja ymmärrä heitä, jotta saat selville, miten tuotat erinomaisen palvelukokemuksen. Mutta miten tämä onnistuu viestinnässä? 

Tagit: #netprofiletour, palvelumuotoilu



Luottamus, rakkaus, onni ja yhteinen tulevaisuus esillä Web Summitissa

18.11.2019

Kuten Sami Kuronenkin sen tietää, on yhteisen tulevaisuuden rakennusaineina luottamus, rakkaus ja onni. Uutta teknologiaa varmasti niin rakastetaan kuin vihataankin, mutta luottamus on nyt pahasti koetuksella. 

Tagit: #netprofiletour, luottamus



Markkinointi tarvitsee generalisteja!

13.09.2019

Kun luovuus ja tehokkuus taistelivat, kumpi voitti? Viime vuosina tehokkuus on ollut markkinointialan diskurssissa vahvasti niskan päällä. Markkinointi on matematiikkaa, on korostettu. Vihdoinkin markkinointi on kunnolla mitattavissa, aina ensikontaktista kassalle asti!

Tagit: Markkinointi, #netprofiletour, Markkinointiteknologia



Unohda keskivertoasiakas – inklusiivisuus on päivän sana

23.05.2019

”Nörttien Disneylandiksi” nimetty The Next Web -konferenssi joutui pari vuotta sitten kriitikoiden hampaisiin, kun ilmeni, että tapahtuman puhujista vain 25% oli naisia ja heille myös maksettiin pienempi korvaus kuin miehille.

Kenties vastauksena tähän nimenomaiseen haasteeseen tai kenties ajan hengen mukaisesti tapahtumasta löytyi tänä vuonna kokonaan oma ”The Future Is Female” -teltta, jonka ohjelma oli omistettu naisyrittäjille ja teknologian alalla työskenteleville naisille. Diversiteetin ja inklusiivisuuden teemat nousivat vahvasti esille myös muissa puheenvuoroissa.

Tagit: #netprofiletour, The Next Web, asiakaskokemus, palvelumuotoilu, inklusiivisuus



SXSW: B2B-brändistrategian ytimessä oli tuote. Nyt siellä ovat tunteet ja ihmiset.

12.04.2019



Ensivaikutelma syntyy silmänräpäyksessä ja hatarin eväin.

Ulkonäöllä on merkitystään suurempi vaikutus ensimmäisen pika-arvioinnin tulokseen. Tiedostamattomat tunteet ja tietoiset ajatukset sekoittuvat iloisesti keskenään. Todelliset ominaisuudet selviävät lähemmän tuttavuuden myötä, mutta aitoon objektiivisuuteen emme yllä juuri koskaan.

Tagit: Markkinointi, #netprofiletour, brändi, SXSW, johtaminen



SXSW-terveiset: 7+1 asiaa, joista kuuluu nyt kiinnostua

14.03.2019

Terveiset Texasista! Vuosittainen megatapahtuma SXSW kertoo jälleen mihin suuntaan nörtit, futuristit, markkinoijat ja bisnesvelhot kautta maailman juuri nyt katsovat. Kokosin iloksesi lyhyen oppimäärän trendeistä, joita kannattaa seurata juuri nyt:

Tagit: Teknologia, #netprofiletour, AI, Tapahtuma, Trendit, tulevaisuus, virtuaalitodellisuus, tekoäly, vaikuttajamarkkinointi, SXSW



Netti on pian kolmekymppinen – Web Summitissa se huoletti

14.11.2018

Lissabonin Web Summitissa vedottiin netin puolesta ja pohdittiin tulevaisuutta.

Tagit: yhteiskuntavastuu, #netprofiletour, Digitalisaatio



Taistele sisältöjen kaatopaikkaa vastaan – DMWF:n tärkein sanoma

25.10.2018

Jokainen sisältömarkkinoija etsii jatkuvasti viisasten kiveä. Itse suoritin etsintäretken Amsterdamiin DMWF-konferenssiin, koska tapahtuman pääteemana oli sisältömarkkinointi. Löysin kivestä arvokkaita hippusia, ja sen seurauksena tämä blogi on myös kokeilu.

Tagit: Sisältömarkkinointi, #netprofiletour, tarinankerronta, sisällöntuottaja, inbound-markkinointi



Sikatylsä brändikin kiinnostaa, kun se tarjoillaan KUPLIVAN kera

14.09.2018

Kreisit tempaukset ja boheemisti mutkittelevat aasinsillat eivät ole vain seksikkäitä kuluttajatuotteita markkinoivien työkaluja. Tapahtumamarkkinoinnin dynamo Patrika Alis Cheston innosti Bostonin Inbound-tapahtumassa B2B-väkeä erottautumaan rohkeasti luovuudella, vaikka oma tuote olisikin monimutkainen, läpeensä kilpailtu tai peräti umpitylsä.

Tagit: #netprofiletour, Tapahtumamarkkinointi



4+1 vinkkiä vaikuttajamarkkinointiin – oppeja Netprofile Tourilta ja PING Festivalilta

05.07.2018

Vaikuttajamarkkinoinnista on ollut paljon puhetta useammissakin tapahtumissa, joihin olen viime aikoina osallistunut. PING Festival järjestettiin toukokuussa, Social Media Week Los Angeles kesäkuussa ja olipa kevään PING Studiossakin aiheena H2H ja vaikuttajamarkkinointi. Ilokseni sain huomata, että tuolla rapakon takana SMWLA:ssa puhuttiin ihan samoja juttuja kuin täällä meidänkin kulmilla. Vaikkakin vaikuttajat voivat olla siellä vähän nimekkäämpiä: Dick Clark Productionsin Jeremy Lowe kertoi heidän käyttäneen vaikuttajana Marshmelloa, kun oli tarvetta mainostaa SelenaGomezin uutta biisiä ja American Music Awardseja. 

Tagit: #netprofiletour, vaikuttajamarkkinointi, smwla, influencer

    Kirjoittanut

    Uusimmat

    Kategoriat

    see all

    Twitter