Unohda keskivertoasiakas – inklusiivisuus on päivän sana

23.05.2019

”Nörttien Disneylandiksi” nimetty The Next Web -konferenssi joutui pari vuotta sitten kriitikoiden hampaisiin, kun ilmeni, että tapahtuman puhujista vain 25% oli naisia ja heille myös maksettiin pienempi korvaus kuin miehille.

Kenties vastauksena tähän nimenomaiseen haasteeseen tai kenties ajan hengen mukaisesti tapahtumasta löytyi tänä vuonna kokonaan oma ”The Future Is Female” -teltta, jonka ohjelma oli omistettu naisyrittäjille ja teknologian alalla työskenteleville naisille. Diversiteetin ja inklusiivisuuden teemat nousivat vahvasti esille myös muissa puheenvuoroissa.

Tagit: #netprofiletour, The Next Web, asiakaskokemus, palvelumuotoilu, inklusiivisuus

SXSW: B2B-brändistrategian ytimessä oli tuote. Nyt siellä ovat tunteet ja ihmiset.

12.04.2019



Ensivaikutelma syntyy silmänräpäyksessä ja hatarin eväin.

Ulkonäöllä on merkitystään suurempi vaikutus ensimmäisen pika-arvioinnin tulokseen. Tiedostamattomat tunteet ja tietoiset ajatukset sekoittuvat iloisesti keskenään. Todelliset ominaisuudet selviävät lähemmän tuttavuuden myötä, mutta aitoon objektiivisuuteen emme yllä juuri koskaan.

Tagit: Markkinointi, #netprofiletour, brändi, SXSW, johtaminen

SXSW-terveiset: 7+1 asiaa, joista kuuluu nyt kiinnostua

14.03.2019

Terveiset Texasista! Vuosittainen megatapahtuma SXSW kertoo jälleen mihin suuntaan nörtit, futuristit, markkinoijat ja bisnesvelhot kautta maailman juuri nyt katsovat. Kokosin iloksesi lyhyen oppimäärän trendeistä, joita kannattaa seurata juuri nyt:

Tagit: Teknologia, #netprofiletour, AI, Tapahtuma, Trendit, tulevaisuus, virtuaalitodellisuus, tekoäly, vaikuttajamarkkinointi, SXSW

Netti on pian kolmekymppinen – Web Summitissa se huoletti

14.11.2018

Lissabonin Web Summitissa vedottiin netin puolesta ja pohdittiin tulevaisuutta.

Tagit: yhteiskuntavastuu, #netprofiletour, Digitalisaatio

Taistele sisältöjen kaatopaikkaa vastaan – DMWF:n tärkein sanoma

25.10.2018

Jokainen sisältömarkkinoija etsii jatkuvasti viisasten kiveä. Itse suoritin etsintäretken Amsterdamiin DMWF-konferenssiin, koska tapahtuman pääteemana oli sisältömarkkinointi. Löysin kivestä arvokkaita hippusia, ja sen seurauksena tämä blogi on myös kokeilu.

Tagit: Sisältömarkkinointi, #netprofiletour, tarinankerronta, sisällöntuottaja, inbound-markkinointi

Sikatylsä brändikin kiinnostaa, kun se tarjoillaan KUPLIVAN kera

14.09.2018

Kreisit tempaukset ja boheemisti mutkittelevat aasinsillat eivät ole vain seksikkäitä kuluttajatuotteita markkinoivien työkaluja. Tapahtumamarkkinoinnin dynamo Patrika Alis Cheston innosti Bostonin Inbound-tapahtumassa B2B-väkeä erottautumaan rohkeasti luovuudella, vaikka oma tuote olisikin monimutkainen, läpeensä kilpailtu tai peräti umpitylsä.

Tagit: #netprofiletour, Tapahtumamarkkinointi

4+1 vinkkiä vaikuttajamarkkinointiin – oppeja Netprofile Tourilta ja PING Festivalilta

05.07.2018

Vaikuttajamarkkinoinnista on ollut paljon puhetta useammissakin tapahtumissa, joihin olen viime aikoina osallistunut. PING Festival järjestettiin toukokuussa, Social Media Week Los Angeles kesäkuussa ja olipa kevään PING Studiossakin aiheena H2H ja vaikuttajamarkkinointi. Ilokseni sain huomata, että tuolla rapakon takana SMWLA:ssa puhuttiin ihan samoja juttuja kuin täällä meidänkin kulmilla. Vaikkakin vaikuttajat voivat olla siellä vähän nimekkäämpiä: Dick Clark Productionsin Jeremy Lowe kertoi heidän käyttäneen vaikuttajana Marshmelloa, kun oli tarvetta mainostaa SelenaGomezin uutta biisiä ja American Music Awardseja. 

Tagit: #netprofiletour, vaikuttajamarkkinointi, smwla, influencer

Perinteisen median toimintamallit kohtasivat sosiaalisen median toimintatavat

28.06.2018

Vaikuttajat ovat havahtuneet oman yleisösuhteensa arvoon ja sen vaalimiseen. Nyt he etsivät vaihtoehtoisia julkaisualustoja. Tähän saakka vloggareiden, bloggareiden ja instatähtien luoma sisältö on jäänyt alustojen, kuten Facebookin, Instagramin ja Youtuben, omaksi. Alustayhtiöiden omia tavoitteita palvelevat algoritmimuutokset ovat vaikeuttaneet vaikuttajien mahdollisuutta pitää yhteyttä yleisöönsä ja tietysti myös saada mainostajakumppaneiden kanssa sovituille postauksille riittävä näkyvyys. 

Tagit: #netprofiletour, some, vaikuttajamarkkinointi, smwla, influencer

Kaikkien pitäisi puhua koneoppimisesta ja 5 muuta The Next Web -teknologiatapahtumasta kotiutettua ajatusta

06.06.2018

Toukokuun lopulla vietin kaksi päivää Netprofile Tourilla Amsterdamissa, The Next Web -teknologiakonferenssissa.

Tapahtuman kantavana teemana voi pitää muutosta: Kuinka teknologia muuttaa niin työnteon, asumisen, liikkumisen, urheilun, musiikin, kaupankäynnin, markkinoinnin, todellisuuden, talouden, muotoilun, johtamisen kuin oman toimintasikin. Millaiseen tulevaisuuteen olemme matkalla?

Tagit: Teknologia, #netprofiletour, The Next Web, AI, Tapahtuma, tekoäly, muutos

Digiviestintä on sekuntipeliä, jossa ratkaisevat aitous ja vuorovaikutteisuus

26.04.2018


Kuvittele Lontoon maamerkki Big Ben. Kellotornilla on pituutta yhteensä 96,3 metriä. Arviolta tuon verran päivityksiä, kuvia ja videoita näkyy jokaisen somekäyttäjän uutisvirrassa keskimäärin joka ikinen päivä. Hurja kilpailu näkyvyydestä, eikö? 

Tagit: #netprofiletour, chatbot, markkinointiviestintä, analytiikka, data, Markkinointiteknologia, asiakaskokemus, some, tekoäly

Kirjoittanut

Uusimmat

Kategoriat

see all

Twitter