Vuosittainen Finnish Comms Awards -kilpailu palkitsee huikeimmat viestintätoimistojen, asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden yhdessä toteuttamat viestintätyöt. Tänä vuonna peräti yhdeksän Netprofilen asiakastyötä nostettiin finalisteiksi.
Kilpailussa on tänä vuonna aivan uusia kategorioita, joissa nostetaan entistäkin vahvemmin esiin viestinnän strategista roolia ja neuvonannon merkitystä asiakkaille. Toimistojen tarjoama liiketoimintalähtöinen viestintäkonsultointi on laaja-alaista ja vaikuttaa usein yleisen julkisuuden ulkopuolella. Organisaatioilla on valtavasti viestinnällisiä vaikuttamistarpeita, joissa työn merkityksellisyyden ratkaisee asiakkaan kokema hyöty ja työn laadullinen vaikuttavuus.
”Merkittävä osa viestintätoimistojen liikkeenjohdon palveluista on aiemmin jäänyt kisoissa huomiotta, koska palkitsemisen kriteerit ovat liittyneet pääsääntöisesti mediajulkisuuteen. Viestintätoimistojen hallituksen muotoilemien uusien kategorioiden myötä pääosaan on nostettu strategiset ja konsultatiiviset palvelut, joilla vaikutetaan asiakasyritysten liiketoiminnan kehittymiseen ja menestykseen pitkällä aikavälillä. Uudistus tuo hienolla tavalla esiin vuorovaikutuksessa syntyvää arvon luomista”, uudistusprojektissa viestintätoimistojen hallituksen kanssa mukana ollut Netprofilen perustaja Christina Forsgård kertoo.
Netprofile ylsi finaaliin kuudessa eri kategoriassa
Netprofile osallistui vuoden 2022 kisaan yhdeksälle eri asiakkaalle tehtyjen viestintätöiden kanssa. Finaaliin ylsi seitsemälle eri asiakkaalle tehtyjä töitä kuudessa eri kategoriassa:
- DNA, Valistus (B2B-viestintä)
- Visma Enterprise, Strateginen viestintäkonsultointi
- Visma Real Estate, Strateginen viestintäkonsultointi
- Advania, Viestintävalmennus ja simulaatiot
- Visma Enterprise, Viestintävalmennus ja simulaatiot
- Helsinki Partners, Lanseeraus tai repäisy (Julkishallinto, oppilaitokset, järjestöt, liitot)
- Nitor, Yritys- ja yhteisöviestintä (ulkoinen)
- Visma Public, Yritys- ja yhteisöviestintä (ulkoinen)
- Visma Real Estate, Muutosviestintä
”Huikea määrä finaalipaikkoja kuvaa ansiokkaasti sitä, millaisella innolla ja intensiteetillä teemme töitä yhdessä asiakkaidemme kanssa. Menestyksen taustalla on asiakas- ja työntekijäkokemuksen tiivis yhteys. Kulttuurimme ytimessä ovat uteliaisuus uuteen teknologiaan ja keskinäinen kunnioitus. Luotamme toisiimme, pitkäaikaiset asiakkaamme luottavat meihin, ja rakennamme jatkossakin yhdessä heidän kanssaan maailmaa, jossa elämä on teknologian ansiosta sujuvampaa ja antoisampaa”, iloitsee Netprofilen toimitusjohtaja Juha Frey.
Tänä vuonna Netprofilen asiakkaista nousivat esille erityisesti Visma-yhtiöt. Netprofilen strategiajohtaja Jirimiko Orasen mukaan ehdokkuuksien määrä kuvastaa yhteistyön laajuutta ja syvyyttä.
"Visman eri yhtiöiden ja meidän välillemme on kehittynyt syvällinen luottamus ja molemminpuolinen kunnioitus”, Oranen toteaa. "Vismalaiset ovat olleet avoimia kuuntelemaan ajatuksiamme, ja meidän tiimistämme huokuu voimakas tahto ajaa Visman asiaa. Ehkä kyse on Visman palkitustakin kulttuurista. Yhteinen henki perustuu arvostukseen ja korkean laadun tavoitteluun.”
Visma Real Estatelle tehty työ on finaalissa sekä strategisen viestinnän että muutosviestinnän kategoriassa.
“Peräti kahdessa finaalipaikassa näkyy se merkitys, joka kiinteistönhallinnan järjestelmillä on digitalisoituvalle yhteiskunnalle. Kiitämme nöyrästi tuomariston päätöstä ottaa analyyttisesti toteutettu hanke mukaan kisan kalkkiviivoille”, Oranen jatkaa.
Netprofilen ideoima ja jo viidettä kertaa DNA:lle toteutettu Teknologiatrendiraportti saavutti finaalipaikan Valistus-kategoriassa. Nitorin palkittua työnantajamainetta rakentava rekrytointikampanja nousi finalistiksi Yritys- ja yhteisöviestintä -kategoriassa. Kansainväliseksi ilmiöksi kasvanut ja huikeita tuloksia Helsingille tuonut Helsinki Partnersin 90 Day Finn -ohjelma pääsi upeasti finalistiksi Lanseeraus tai repäisy -kategoriassa.
Viestinnän valmennusten kategoriassa tuomaristo noteerasi Netprofilen kehittämän H72-mallin, jossa asiakasyritystä valmennetaan hallitsemaan koko liiketoimintaa uhkaavia kyberkriisitilanteita kokonaisvaltaisesti.
“Olemme kehitystyössämme lähteneet liikkeelle maineenhallinnan näkökulmasta, mutta H72-valmennus on olemukseltaan oikeastaan liikkeenjohdon kehityshanke. Se on myös jo omaksuttu kansainväliseksi kyberkriisien varautumis- ja hallinnointimalliksi laajassa PrivacyRules-verkostossa. Olemme syvän kiitollisia siitä, että tämä on nostettu finalistiksi,” Oranen toteaa lopuksi.
Finnish Communications Awards -kilpailuun osallistui tänä vuonna 103 asiakastyötä, joista finalisteiksi ylsi 67. Tutustu kaikkiin finalisteihin täällä!