Harvoja urotekoja tehdään yksin. Supersankareilla on sidekickinsä, jääkiekon maailmanmestareilla joukkueensa ja Greta Thunbergillä satoja tuhansia hänelle tuntemattomia ihmisiä ympäri maailman.
Myös viestinnän, markkinoinnin ja mainonnan ammattilaisten kannattaa yhdistää voimansa. Me Netprofilella olemme saaneet tehdä viime aikoina useita menestyksekkäitä asiakasprojekteja ja -kampanjoita, mutta emme me ole niitä kaikkia yksin tehneet.
Asiakkaamme Nitor on saanut mainetta, kunniaa, palkintoja sekä uusia kollegoita S.E.D.I.-kampanjallaan.
Kampanjassa etsitään nitorilaisille työkavereita Esko Valtaojan vetämän vaalikoneen muodossa.
S.E.D.I. palkittiin keväällä Finnish Comms Awardseissa Yritys- ja organisaatioviestintä -kategoriassa. Syyskuussa Berliinin Digital Communications Awardseissa kampanja pääsi finaaliin kahdessa kategoriassa: Vuoden kampanja – yritykset sekä Rekrytointi & työnantajamielikuva.
S.E.D.I.:ä tekemässä olimme me, asiakasyritys digitaalinen insinööritoimisto Nitor, mainostoimisto Tehtaankatu sekä videotoimisto Pablo Films. Asiakasyrityksen kumppaneista yksi oli vastuussa videoiden tuotannosta, yksi konseptoinnista ja yksi kampanjan levityksestä. Yhdelläkään kumppanilla ei olisi ollut mahdollisuuksia saada niin upeita tuloksia yksin kuin mitä saimme yhdessä tekemällä.
Alepan Korttelitoive on myös pokannut pystejä kisasta toiseen.
Korttelitoive on Facebook Messenger -chatbot, jolle voi lähettää toiveita Alepan tuotevalikoimaan.
Asiakasyrityksinä olivat SOK Media ja HOK Elanto, ja yhteistyökumppaneina mediatoimisto Carat Finland, teknisenä toteuttajana Accenture ja markkinoinnin ilmeestä vastaava Wörks. Korttelitoive-hahmot laati Boutique ja case-materiaalin audiovisuaalisen konseptin TBWA\Helsinki. Meidän roolimme oli tehdä valmiille sovellukselle PR-työtä kotimaassa.
Siksi mieltä lämmittävä ele tässä monen kumppanin hankkeessa onkin ollut, että kisakuponkeihin on laitettu ne pienemmätkin kumppanit. Eli myös meitä on iloksemme muistettu pystein ja kunniakirjoin Korttelitoiveen voittoisan kilpailutaipaleen varrella.
Toiset toimistot ja kumppanit eivät ole vihollisia. Kyllä tekemistä riittää kaikille ja on enemmän kuin eduksi, että jokainen saa keskittyä omaan ydinosaamiseensa. Kimpassa tehty kampanja on paljon enemmän kuin osiensa summa.
Olemme kiitollisia kaikille yhteistyökumppaneillemme ja asiakkaillemme, joiden kanssa saamme tehdä niin upeita kampanjoita ja projekteja. Opimme jatkuvasti toisiltamme ja kehitymme itse muiden mukana – toivottavasti mekin onnistumme jakamaan osaamistamme muille.
Kuten eräs viisas joskus sanoi: kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta!
Jos sinulla on kumppanin mentävä rako toiminnassasi, kurkkaa, missä kaikessa voimme sinua auttaa!
Kuva: Hannah Lim / Unsplash