Maailman tunnetuimpiin tietokonebrändeihin kuuluva ThinkPad on ylittänyt historiallisen 100 miljoonan myydyn laitteen rajapyykin. Ensimmäiset ThinkPadit tulivat markkinoille vuonna 1992 ja vuonna 2005 niiden valmistus siirtyi IBM:ltä Lenovolle.
Juhlan kunniaksi Lenovo julkisti kuluttajaelektroniikan CES-messuilla uuden ThinkPad-tuoteperheensä. Sen lippulaiva on tehokas ultrabook-mallinen ThinkPad X1 Carbon, jonka 14-tuumainen versio painaa hiilikuiturungon ansiosta vain noin 1,3 kg.
Muu ThinkPad-sarja jatkaa tuttua asiallisen laadukkaan bisnesläppärin linjaa, jolle myyntimenestys on rakentunut. Näytöissä päästään jo parhaimmillaan 3K-tarkkuuteen, ja sisällä kaikissa raksuttaa Intelin viidennen sukupolven Core-prosessori.
Lisäksi Lenovo julkisti uuden ThinkVision-näytön ja nipun ThinkPad-lisävarusteita. ThinkVision on vain 7,5 millimetrin paksuinen reunaton näyttö. Uudet lisävarusteet ovat 10 000 mAh:n vara-akku, langaton Bluetooth-kaiutin ja WiFi-tukiasema.
ThinkPad X1 Carbon tulee saataville jo tammikuussa 2015 ja muut uutuudet myöhemmin keväällä.
Tarkempaa tietoa on englanninkielisessä tiedotteessa osoitteessa http://news.lenovo.com/article_display.cfm?article_id=1877.
Lisätietoja:
Tuomas Niska
Netprofile Finland
puh: 040 822 4149
sähköposti: tuomas@netprofile.fi