Janni Mäkisalo 25.4.2019 15:14

TCS:llä jälleen kerran tyytyväisimmät asiakkaat sekä Suomessa että Pohjoismaissa

  • Whitelane Researchin riippumattoman tutkimuksen mukaan TCS:llä on IT-konsultointialan tyytyväisimmät asiakkaat Suomessa.
  • Vastaajista oli 78 % oli tyytyväinen tai erittäin tyytyväinen TCS:ään, toimialan keskiarvon ollessa 68 %.
  • TCS:n ykkössija oli Suomessa kolmas peräkkäinen. Pohjoismaiden tasolla TCS saavutti jo kymmenennen peräkkäisen ykkössijan
  • Tata Consultancy Services (TCS) on rankattu parhaaksi IT-ulkoistuspalvelujen asiakastyytyväisyyden osalta sekä Suomessa että Pohjoismaissa. Whitelane Researchin kattavassa tutkimuksessa vertailtiin 35 IT-palveluntarjoajaa, ja asiakkaiden näkemyksen saamiseksi haastateltiin yli 300 Pohjolan suurinta IT-palveluja hankkivaa yritystä.

Tämänvuotisessa tutkimuksessa selvisi, että viime vuoden tapaan merkittävin syy IT-palvelujen ulkoistukseen oli asiakasyritysten halu keskittyä ydinliiketoimintaansa. Näin vastasi Suomessa 74 % tutkimukseen osallistuneista yrityksistä. Kustannussäästöt mainitsi tärkeiksi 68 % vastaajista.

Tutkimuksessa havaittiin myös, että Suomessa on otettu ketterät menetelmät jo laajasti käyttöön. Meillä ketteriä menetelmiä pitää ensisijaisena toimitusmallina jo 64 % yrityksistä, ja 32 % suunnittelee niiden käyttöönottoa. Tämä on enemmän kuin missään muussa Pohjoismaassa.

Myös tekoäly ja robotiikka ovat Suomessa vahvasti yritysten agendalla. Yrityksistä 64 % käyttää jo näitä teknologioita sekä aikoo lisätä niiden käyttöä tulevaisuudessa. Suunnitelmia tekoälyn ja robotiikan käyttöönotosta on 27 %:lla yrityksistä. Suomessa 60 % kokee saavansa merkittävää tai erittäin merkittävää hyötyä näistä teknologioista.

”Olen erittäin tyytyväinen, että TCS on jälleen osoittanut olevansa asiakkaidensa luottamuksen arvoinen. Ketterät toimitusmallit ja tekoälyratkaisut ovat TCS:n osaamisen ytimessä, ja selvästi myös suomalaisyritykset pitävät näitä asioita keskeisinä omassa liiketoiminnassaan. On hienoa, että voimme osaamisemme avulla auttaa asiakkaitamme Suomessa menestymään liiketoiminnan murroksen keskellä”, sanoo TCS:n Suomen maajohtaja Anil Joshi.

 

Lisätietoja tutkimuksesta: www.whitelane.com

Lisätietoja
Roland Bägén
Nordic Head of Marketing & Communication
roland.bagen@tcs.com

Puh. +46 703 178 024

 

Tata Consultancy Services Ltd (TCS)

Tata Consultancy Services tarjoaa IT-palveluja, konsultointia ja liiketoiminnan ratkaisuja. Yhtiö on toiminut maailman suurimpien yritysten muutoskumppanina jo 50 vuoden ajan. TCS tarjoaa asiakkailleen konsultointiin perustuvia, integroituja ja kognitiivisia liiketoiminta-, teknologia- ja suunnittelupalveluja. Palvelut toteutetaan TCS:n ainutlaatuisen, paikkariippumattoman ja ketterän toimitusmallin avulla, joka on laadultaan ohjelmistokehityksen kärkeä.

TCS on osa Tata-konsernia, joka on Intian suurin teollinen monialayritys. TCS työllistää yli 424 000 huippupätevää konsulttia 46 maassa ja sen liikevaihto oli 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella 20,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu BSE- ja National Stock Exchange -pörsseissä Intiassa. TCS:n proaktiivinen asennoituminen ilmastonmuutokseen ja palkittu työ yhteisöjen hyväksi eri puolilla maailmaa on tuonut yhtiölle aseman merkittävissä kestävän kehityksen mittareissa, kuten Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index ja FTSE4Good Emerging Index. Lisätietoja osoitteesta www.tcs.com.