Philipsin näyttöjä brändilisenssillä valmistava MMD julkistaa IFA 2014 -messuilla joukon näyttöinnovaatioita. Painotuksena ovat isomman ja tarkemman kuvan lisäksi näyttöjen ergonomia ja etenkin silmiä rasittavan sinisen valon vaikutusten vähentäminen.
Uusia tuotteita ovat SoftBlue-näyttö, joka käyttää Philipsin omaa SoftBlue-teknologiaa vähentämään silmille aiheutuvaa rasitusta. Tutkimusten mukaan juuri sininen valo on se, joka aiheuttaa eniten silmien väsymistä näyttöpäätetyössä. Philipsin SoftBlue-teknologia poikkeaa useista ohjelmistopohjaisista ratkaisuista ongelmaan, sillä se perustuu näytön sinisten ledien spektrin muuttamiseen sellaiseksi, että eniten silmiä rasittavia taajuuksia suodattuu pois.
Toinen julkisettu innovaatio on Philipsin 4K UHD -näyttö, joita nyt julkaistiin kaksin kappalein. Aiemman 28-tuumaisen 4k-näytön lisäksi Philips tarjoaa nyt myös 32 ja 40 tuuman kokoisia 4k-näyttöjä. Isommat näytöt kelpaavat pelien ja elokuvien lisäksi hyvin jo myös vaativampaan toimistokäyttöön.
Pelaajille Philipsin uutuuksista kiinnostavin on uusi 144 Hz pelinäyttö 272G5DYEB, joka tarjoaa ensimmäisen Philipsin näyttönä G-Sync-yhteensopivuuden. G-Sync on Nvidian kehittämä teknologia, jossa näyttö ja näytönohjain päivittävät kuvat just eikä melkein samassa rytmissä. Tuloksena on sujuvampi ja vähemmän häiriötä sisältävä kuva. 144 hertsin virkistystaajuus tarkoittaa muutenkin kaksi ja puoli kertaa tavanomaista näyttöä tiheämpää tahtia, joten pelaajille näytön viiveestä aiheutuvat pullonkaulat alkavat olla historiaa.
Graafiseen suunnitteluun ja muille ammattivisualisteille uutuuksista löytyy 27-tuumainen Philips 272P4A. Näytöstä löytyy QHD-resoluutio (2440 x 1560) ja tavallista laajemman värivalikoiman tarjoava Adobe RGB -teknologia. Näin kuvassa pysyy koko tuotantoketjun ajan sama värimäärittely, mikä säästää aikaa joka vaiheessa.
Esteeteille julkaistuissa on tarjolla designhenkinen valkoinen 275C5, joka kiiltävän ulkokuoren sisällä tarjoaa muun muassa Bluetooth- ja Miracast-yhteydet tyyliikkäästi johdotonta työpöytää varten. Sisäänrakennettuna on myös kaksi 7 watin kaiutinta.
Ja viimeisimpänä julkaistiin myös uudet Smart All-in-one -kosketusnäytöt ja huippuleveä 21:9-kuvasuhteen Panoramic Ultra Wide -näyttö, jonka 3440 x 1440 -tarkkuudella pystyy jo jokusen ikkunan näyttämään samalla kertaa.
Kaikkia uutuusnäyttöjä voi ihailla Berliinissä Philipsin IFA-messuosastolla hallissa 22.
Lisätiedot ja testilaitepyynnöt:
Tuomas Niska, viestintätoimisto Netprofile
Puh. 09 6812 080
tai
Fani Yaneva, MMD
Puh.: +31 20 5046950
Lisätietoja MMD:stä
MMD myy ja markkinoi Philipsin LCD-näyttöjä yksinoikeudella maailmassa. Taiwanilaisen TPV:n kokonaan omistama yritys on perustettu vuonna 2009 Philipsin kanssa tehdyn lisenssisopimuksen myötä. MMD yhdistää Philipsin brändilupauksen ja TPV:n näyttövalmistuksen asiantuntemuksen, minkä ansiosta yritys pystyy tuomaan nopeasti markkinoille innovatiivisia ja eri käyttötarpeisiin kohdennettuja tuotteita. MMD toimii yhteistyössä kaikkien merkittävien eurooppalaisten IT-tukkurien ja -jälleenmyyjien kanssa. Yrityksen suunnittelu- ja kehitystoiminnot sijaitsevat Taiwanissa. Lisätietoa: www.lcdmonitors.philips.com