– Toriin jätettiin viime vuonna yli 300 000 autoilmoitusta
Suomen suosituin vertaiskauppa Tori valtaa alaa myös autokaupassa. Vuonna 2014 Toriin jätettiin 301 000 autoilmoitusta, mikä tarkoittaa ilmoitusmäärän kaksinkertaistumista edelliseen vuoteen verrattuna.
Perinteinen myymälävetoinen autokauppa hakee yhä uutta suuntaa. Torin autoilmoitusten kasvu kuvastaa yleistä kehitystä kohti alati kiihtyvää verkkokauppaa. Laajenevan valikoimansa vuoksi Torista on tullut paikka, jossa vertaillaan hintoja, tehdään kauppoja ja myös haaveillaan.
”Autokauppa on muutoksessa ja tämä näkyy hyvin kasvaneesta kiinnostuksesta myydä ja ostaa autoja Torin kautta. Autotarjontaa vertaillaan niin autoliikkeiden kuin autoportaalienkin sivuilla, eli yhä useammin kotisohvalla autoliikkeissä kiertelemisen sijaan. Kuluttajat etsivät nyt vaihtoehtoja verkosta missä aikaa muutenkin vietetään”, sanoo Torin toimitusjohtaja Jussi Lystimäki.
Lystimäen mukaan tarkoitus on kehittää yhteistyötä autoliikkeiden kanssa sekä pohtia, miten Tori voisi tukea yksityishenkilöitä tekemään helppoja ja luotettavia autokauppoja. Torin autoilmoituksista noin 55 prosenttia on autoliikkeiden tekemiä.
Myös käytetyltä autolta toivotaan laatua
Ilmoitusten perusteella Torin yleisin automerkki oli viime vuonna Toyota. Seuraavat sijat menivät järjestyksessä Volkswagenille, Fordille, Volvolle ja Mercedes-Benzille.
Vertailun vuoksi myydyimpien uusien autojen kärkiviisikko Trafin tilastoissa oli viime vuonna paremmuusjärjestyksessä Volkswagen, Toyota, Skoda, Volvo ja Ford. Mercedes-Benz ylsi vasta sijalle yhdeksän.
”Neljäkymmentä prosenttia suomalaisista käy Torissa joka kuukausi, ja niinpä se on kasvanut yhdeksi suurimmista autoalan verkkokaupoista. Mersun sijoittuminen sekä haku- että ilmoitustilastojemme kärkeen kertoo merkin vahvasta imagosta. Se myös osoittaa, että Torista voi tehdä laadukkaita ja kestäviä ostoksia”, Lystimäki toteaa.
Lisätietoja:
Jussi Lystimäki, toimitusjohtaja, Tori
puh. 040 549 3218
jussi@tori.fi
Tori.fi on vuonna 2009 toimintansa aloittanut kauppapaikka, jossa suomalaiset voivat ostaa, myydä ja antaa verkossa tavaraa. Torin kautta toiselle tarpeeton muuttuu jollekin toiselle tarpeelliseksi, kun ihmisten ja perheiden elämäntilanteet ja -vaiheet vaihtuvat. Torin käyttö on helppoa, sillä se ei edellytä rekisteröitymistä. Palvelun käyttäminen on ilmaista niin yksityis- kuin yritysilmoittajillekin. Lisäksi Torin käyttö sopii koko perheelle, sillä jokainen palveluun jätetty ilmoitus tarkistetaan ennen julkaisemista. Torin taustalla on Ruotsin suurin kauppapaikka Blocket.se, jota käyttää päivittäin yli miljoona ruotsalaista. Torin omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group, joka pyörittää vastaavia kauppapaikkoja 27 maassa.