Viestintätoimistojen kansainvälinen kattojärjestö ICCO palkitsi suomalaisen Netprofilen korttimaksuyritys iZettlelle suunnitteleman ja toteuttaman kampanjan maailman parhaana B2B-viestintäkampanjana. Sama työ palkittiin aiemmin Suomen Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n Communications Awards -kilpailussa parhaana kansainvälisenä viestintäkampanjana.
Lontoossa 27.11.2015 järjestetyssä gaalassa korostettiin palkintoperusteena pitkäjänteisen työn ja innovatiivisen kampanjan yhdistelmää. Netprofilen iZettlelle useamman vuoden ajan tekemän pitkäjänteisen viestintätyön kruunuksi suunniteltu kampanja toteutettiin startup-tapahtuma Slushissa marraskuussa 2014.
”Uudenlaiset yritykset ja palvelut murtavat nyt perinteisiä markkinoita. Helpot ja edulliset korttimaksut mahdollistava iZettle on tästä erinomainen esimerkki, ja on ollut hienoa olla tuomassa pienyrityksille käänteentekevää palvelua Suomeen. Kampanjaan kehitetyn Startup Santan tarina jatkuu jo omia raiteitaan: hän on juuri lähdössä Kiinaan työskentelemään pukkina seuraavat puoli vuotta”, Netprofilen viestintäkonsultti Essi Isomäki kertoo.
Joulupukkihahmo Startup Santan tähdittämässä kampanjassa kerättiin rahaa hyväntekeväisyyteen iZettle-kortinlukijan avulla. Joulupukki johti Unicefin, Suomen Lähetysseuran ja Punaisen ristin tonttuja ja enkeleitä Slush-yleisön parissa tuoden hyvän mielen viestiä. Kampanjassa kerättiin yli 5000 euroa hyväntekeväisyyteen, ja samalla levitettiin iZettle-viestiä äärimmäisen tehokkaasti sekä sosiaalisessa että perinteisessä mediassa.
”Kaikki muut B2B- ja teknologiasarjojen finalistit edustivat suuria kansainvälisiä viestintätoimistoketjuja. Netprofile oli paitsi ainoa yrittäjävetoinen toimisto, myös ainoa Pohjoismaista finaaliin valittu toimisto. Voitto on osoitus siitä, miten luovuudella ja osaamisella päihitetään suuretkin budjetit”, sanoo David Gallagher , ICCO Global Awardsien tuomariston puheenjohtaja ja Ketchum-viestintätoimistoketjun Euroopan johtaja.
ICCO Global Awardsin Teknologia-sarjassa neljän finalistin joukkoon ylsi myös Netprofilen työ Joensuun Tiedepuiston kanssa Vihreä kasvu -hankkeen viestinnässä. Hankkeessa nostettiin Joensuu biotalouden valtakunnalliseksi veturiksi sekä saavutettiin kansallista ja kansainvälistä huomiota suomalaiselle biotalousosaamiselle.
”Kilpailimme todella kovassa seurassa. Finalisteiksi rankattujen töiden tilaajina oli globaaleja brändejä kuten Netflix, GE ja Philips, ja niille tehtyjen kampanjoiden budjetit olivat suomalaisesta perspektiivistä katsoen huikean suuria. Sitä hienompaa onkin nähdä, ettei budjetti voita luovuutta ja sitkeyttä. Globaalilla kentällä voi pienempikin toimija pärjätä, kun idea ja toteutus ovat riittävän hyviä”, Netprofilen toimitusjohtaja Juha Frey sanoo.
Lisätietoa:
Juha Frey, toimitusjohtaja, Netprofile
040 572 4674
juha@netprofile.fi.
ICCO Global PR Awards 2015 -finalistit sarjoissa B2B ja Teknologia:
B2B
BURSON-MARSTELLER
- Making GE in India synonymous with ‘Make in India’
FLEISHMAN HILLARD AS PART OF ONEVOICE CONNECT, A CONSORTIUM OF OMNICOM AGENCIES
- Philips – ‘Light up the dark’
NETPROFILE
- Disrupting old card payment market in Finland – Raising funds with Santa, Unicef & Red Cross at Slush
WEBER SHANDWICK
- Lloyd’s of London with Weber Shandwick: Lloyd’s Dream Team
Technology
HILL + KNOWLTON STRATEGIES
- “Where Does The Internet Come From?”
MSLGROUP
- Netflix: Taking the Bite Out of the Binge
NETPROFILE
- Green Growth – Turning declining industrial town into hi-tech success story
WEBER SHANDWICK
- Bringing Moto Back
Netprofile on uutta teknologiaa kehittävien ja hyödyntävien yritysten viestintään erikoistunut konsulttiyritys. Autamme asiakkaitamme rakentamaan ja ylläpitämään liiketoimintansa tavoitteita tukevaa profiilia kohderyhmiensä keskuudessa Suomessa ja kansainvälisesti. Yhdistämme perinteisten ja sosiaalisten mediaympäristöjen syvällisen tuntemuksen ja monipuolisen viestinnän osaamisen vahvaan teknologia-alan ymmärrykseen. Asiantuntijoillamme on pitkä kokemus viestinnän konsultoinnista, toimitustyöstä mediassa sekä viestinnän johtamisesta ja toteuttamisesta organisaatioissa. Lisätietoa osoitteesta www.netprofile.fi.