Apple julkisti oman älykaiuttimensa, HomePodin, maanantaina Worldwide Developers Conference -tapahtumassa. Amazon Echon ja Google Homen ohella HomePod täydentää älykaiutinmarkkinoiden tarjontaa, mutta laitteita ei vielä ole myynnissä Suomessa.
Hintavertailupalvelu Hintaoppaan PriceSpy-sisarsivustolla Iso-Britanniassa Echon ja Homen kysyntä on viime kuukausina ollut selvässä kasvussa.
"Apple tuli älykaiutinmarkkinoille selvästi pääkilpailijoitaan myöhemmin. Monet ovat pitäneet tätä tietoisena päätöksenä, koska näin Apple pääsi tuotteellaan suoraan älykaiuttimia jo tuntevien ja uusia tuotteita odottavien kuluttajien tietoisuuteen", sanoo Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi.
Vaikka kilpailu kuluttajista kiristyy, ei jo aiemmin lanseerattuja Amazon Echoa tai Google Homea ole myöskään vielä saatavilla suomalaisista kaupoista.
"Maailman valtakielistä poikkeava suomen kieli on puheentunnistukselle pähkinä purtavaksi, ja markkina-alueemme pienuudesta johtuen joudumme usein odottelemaan uutuustuotteita pitkään. Applen Siri kuitenkin ymmärtää suomea varsin hyvin, joten ehkäpä HomePod saadaan kotimaisiin verkkokauppoihin ennen muita", Matinvesi jatkaa.
Tässä PriceSpyn vertailua teknologiajättien älykaiutinten ominaisuuksista:
Lähde: PriceSpy UK
Applen mukaan HomePod saapuu kauppoihin joulukuussa Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa ja Australiassa. Hintaoppaaseen se tulee heti, kun yksikin Suomessa toimiva verkkokauppa ottaa sen valikoimaansa.
Hintaopas.fi kertoo yli 700 Suomessa toimivan verkkokaupan valikoiman hintatiedot.
Lisätietoja:
Hintaopas.fi kertoo yli 700 Suomessa toimivan verkkokaupan valikoiman hintatiedot.
Applen mukaan HomePod saapuu kauppoihin joulukuussa Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa ja Australiassa. Hintaoppaaseen se tulee heti, kun yksikin Suomessa toimiva verkkokauppa ottaa sen valikoimaansa.Lähde: PriceSpy UK
Liisa Matinvesi, maajohtaja, Hintaopas.fi
050 414 9301
liisa.matinvesi@hintaopas.fi
Hintaopas
Hintaopas.fi on riippumaton ja Suomen kattavin tuotteiden vertailupalvelu. Hintaopas sisältää yli 700 suomalaisen ja ulkomaisen verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot, jotka helpottavat kuluttajien päätöksentekoa. Hintaoppaan käyttäminen on ilmaista ja läpinäkyvää, koska palvelu pyrkii kattamaan kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, ovatko ne Hintaoppaan asiakkaita vai eivät. Kuluttajilla on mahdollisuus antaa tuotteille sekä verkkokaupoille arvosanoja. Hintaopas on perustettu vuonna 2002 ja toimii samalla konseptilla useissa maissa. Kasvava yritys työllistää tällä hetkellä yli 200 henkilöä. Hintaoppaan omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group, johon kuuluvat Suomessa myös toimivat Tori.fi, Let’s Deal ja Lendo. Lisätietoja: www.hintaopas.fi.