Netprofile 17.6.2020 13:54

Lenovon uusi kampanja haluaa normalisoida e-urheilun osana arkea

lenovo legion say yes to gaming

Sanoisitko ”tahdon” tietokoneellesi? Lenovon uusi markkinointikampanja ”Say yes to gaming” haluaa normalisoida pelaamisen ja e-urheilun osana arkea yhdistämällä huumoria ja avioliiton vakavuutta.




”Pelaaminen on monille enemmän kuin harrastus. Se on elämäntyyli, jota on marginalisoitu jo pitkään, mutta silti siitä puhutaan lapsille ja nuorille haitallisena puuhana, jota pitäisi rajoittaa”, kertoo Jonna Peltonen Lenovon sosiaalisen median markkinointitoimisto Ehrenstråhlelta.



Lenovon ja Ehrenstråhlen yhdessä suunnittelema kampanja haluaa kevyesti ja pilke silmäkulmassa kertoa, että pelaaminen on vakavasti otettava kiinnostuksen kohde. On paljon pelaajia, joille pelaaminen on olennainen osa arkea ja moni haluaisi käyttää siihen koko loppuelämänsä. Tästä syntyi idea kampanjaan, jonka myötä yksi onnekas pelaaja saa mahdollisuuden vannoa ikuista uskollisuutta pelaamiselle menemällä naimisiin Lenovo Legion -tietokoneen kanssa.



”Kampanja ja vihkiminen symbolisoivat rakkautta, jota moni tuntee pelaamista, peliyhteisöään ja pelilaitteitaan kohtaan”, sanoo Peltonen. ”Haluamme sekoittaa leikkiä ja vakavuutta sekä osoittaa, että pelaamisessa ei ole kyse mistään lyhyestä elämänvaiheesta, vaan elinikäisestä intohimosta.”



”Lenvon kannalta on tärkeää, että pelaaminen ja kiinnostus pelejä kohtaan otetaan tosissaan. Lenovo on suunnitellut pelikoneita ja -tarvikkeita jo pitkään, ja Legion-tuotteet ovat nykyisin todella suosittuja. Kampanja pyrkii muuttamaan asenteita, jotta yhä useampi ymmärtäisi, miten suuri rooli pelaamisella on tänä päivänä.

”

Kampanja ”Say yes to gaming” näkyy Lenovon somekanavissa ja sille on myös oma verkkosivu, jolla kuka tahansa täysi-ikäinen voi ilmaista kiinnostuksensa ottaa Lenovo Legion -pelikone puolisokseen.



Häät pidetään loppukesästä Helsingissä. Seremoniaan saa kutsua ystävänsä ja perheensä, voimassa olevat rajoitukset huomioiden.



Työryhmä

Lenovo
Lale Johansson, Consumer Marketing Manager, Lenovo Sverige

Ehrenstrhåle
Asiakasvastaava: Jonna Peltonen
Luova johtaja: Markus Bjurman

Copywriter: Joakim Estemar
Tuotantopäällikkö: Jonna Peltonen
Taiteellinen johtaja: Oskar Ferm

Sosiaalisen median päällikkö: Anna Mattsson

Graafiset suunnittelijat: Linda Engström, Satany Doughouz & Lisa Thunander

Liikegrafiikan harjoittelija: Adam Wibom

Valokuvat ja elokuva: Karl-Johan Larsson, Fotograf Karl-Johan Larsson AB

B-kuva: Alex Dawson

Kappale ”Legion Love”: Martin Masarov, Masarov Productions

Tuotantoyhtiö: Ehrenstråhle

Tuottaja: Jonna Peltonen

Ohjaus: Oskar Ferm & Joakim Estermar

PR-toimisto
Netprofile



Lisätietoja:

Hanna-Maria Lifländer
hanna@netprofile.fi
040 580 1477