Netprofile 15.8.2019 12:33

Lenovo aloitti tilivuotensa toimialan kovimmalla kasvulla ja kaksinkertaistamalla tuloksensa

Lenovo Groupin liikevaihto kasvoi kahdeksannen perättäisen vuosineljänneksen verran yltäen 12,5 miljardiin Yhdysvaltain dollariin

  • Tulos ennen veroja enemmän kuin kaksinkertaistui 240 miljoonaan dollariin, nousua 127 miljoonaa edellisvuoden vastaavasta kvartaalista
  • Nettotulos yli kaksinkertaistui 162 miljoonaan dollariin, kasvua 85 miljoonaa
  • Yksi neljästä maailmassa valmistetusta PC:stä on Lenovon tuote; ennätyksellinen 24,9 prosentin markkinaosuus koko maailmassa

Lenovo Group on tänään julkistanut tilikauden ensimmäisen neljänneksen tuloksensa. Liikevaihto nousi 12,5 miljardiin Yhdysvaltain dollariin, mikä merkitsi kahdeksatta perättäistä kasvun kvartaalia. Verrattaessa edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon tulos ennen veroja yli kaksinkertaistui 127 miljoonan dollarin kasvulla yltäen 240 miljoonaan dollariin. Nettotulos kasvoi 85 miljoonalla 162 miljoonaan. Osakekohtainen tulos ensimmäisellä kvartaalilla oli 1,37 dollarisenttiä.

“Tämä tilivuosi alkoi erinomaisesti. Jälleen kerran tämän neljänneksen vahvat tulokset todistavat vankasti, että Lenovon älykkään transformaation strategia mahdollistaa yhtiölle kestävän, kannattavan kasvun tämän päivän dynaamisessa ja muuttuvassa maailmassa. Hellittämätön suorituskykymme ja operatiivinen tehokkuus tekevät mahdolliseksi visiomme toteuttamisen ja älykkään teknologian toimittamisen kaikille“, sanoi Lenovon pääjohtaja Yang Yuanqing.

Ensimmäisen kvartaalin tulokset merkitsevät, että Lenovo jatkaa kukoistustaan pärjäten markkinoita paremmin ja johtaen globaalia teknologiasektoria huolimatta toimialan laajuisista geopoliittisista ja kaupallisista epävarmuustekijöistä. Lenovo sijoittuu monia muita paremmin globaalisti tasapainoisella liikevaihdolla, liiketoiminnalla 180 markkinalla ja joustavalla enemmistöomisteisella valmistuksella. Liiketoiminnan globaali mittakaava ja leveys varmistavat, että Lenovo on hyvässä asemassa selvitäkseen monimutkaisissa ja dynaamisissa markkinaolosuhteissa tehdän samalla kestävää tulosta pitkällä aikavälillä.

Myös Suomen markkinoilla Lenovolla menee erinomaisesti. Tämän vahvistavat markkinatutkimusyhtiö IDC:n tuoreimmat PC-markkinoiden myyntiluvut kuluvan vuoden ensimmäiseltä puolelta vuodelta.

“Vahvistimme edelleen johtoasemaamme Suomessa 39 prosentin markkinaosuudella ja kasvatimme eroa kilpailijoihimme entisestään. Yrityspuolella säilytimme selvän kärkipaikan 40,1 prosentin markkinaosuudella. Kuluttajakoneissa emme ainoastaan pitäneet asemiamme, vaan näimme hyvin rohkaisevia kasvulukuja kaikkien aikojen suurimmalla eli 35,6 prosentin markkinaosuudella. Tämä on hyvää työtä tiimiltämme, joka jatkaa ponnisteluja kohti yhä suurempia saavutuksia“, sanoo Suomen maajohtaja Eero Tainio.

Tarkemmat tiedot Lenovon tuloksesta liiketoimintaryhmittäin löytyvät englanninkielisestä tiedotteesta:
https://news.lenovo.com/pressroom/press-releases/fy19-20-industry-leading-growth-doubling-income-customer-focus-intelligent-transformation/

Lisätietoja medialle:
Ari Saarelainen

Netprofile Finland

ari@netprofile.fi 

+358 40 513 8605