LUE JA OPI!

Netprofilen blogi kertoo, mitä viestinnän maailmassa tapahtuu juuri nyt.

Perutaan häät? Kerro asiakkaalle ainakin muutosta

23.07.2019

Photo by Sweet Ice Cream Photography on Unsplash

Kiirastorstaina Bulevardia käveli päättäväisin askelin pariskunta. Taskuliinat oli aseteltu, paidat silitetty, ja aurinko paistoi.

Olimme varanneet alkuvuonna vihkimisajan maistraatista. Varausvahvistuksessa kerrottiin osoitteeksi Albertinkatu 25 ja mainittiin, että varauksen kesto on 10 minuuttia. Yhteystiedoiksi olimme antaneet sähköpostin, puhelinnumeron ja osoitteen.

Perillä maistraattirakennuksessa kaihoisat katseet muuttuivat nopeasti kauhistuneiksi. Koko rakennus oli remontissa. Ystävällisesti viranomainen oli kuitenkin liimannut oveen tiedon muutosta ja uudesta osoitteesta Sörnäisissä.

Muutosta kertovan tiedotteen mukaan muutossa keskiössä on ollut asiakkaiden tarpeiden ja henkilökunnan avun mahdollisimman sujuva kohtaaminen.

Kun soittelee todistajien kanssa paniikissa taksista maistraattiin ja ravintolaan, ei tätä keskiöön nostettua tavoitetta aivan onnistunut tavoittamaan. Muutaman samppanjalasillisen jälkeen aloin miettiä, kuinka paljon omat odotukseni firmojen (ja viranomaisten) viestinnälle ovat muuttuneet.

  1. Tiedot muutoksista (ml. muutto)

Taivas varjelkoon, kerro ihmeessä kivijalassa asioiville asiakkaillesi jos päätät muuttaa. Helpottaa kummasti asiointia.

Jos lennon lähtöaika (tai esimerkiksi lentokenttä…) jostain syystä muuttuu, olen tottunut saamaan muutoksesta tiedon. Usein muutos pitää vielä käydä erikseen hyväksymässä verkossa.

  1. Vahvistukset ja muistutukset

Aina kun käyn parturissa tai hierojalla, saan varausvahvistuksen lisäksi myös muistutusviestin päivää ennen sinne tuloani. Esimerkiksi muistutusviesti seuraavan päivän varauksesta on nykyään normi.

  1. Räätälöity sisältö

Kun käytän palvelua, olen laajemminkin kiinnostunut aiheesta enkä vain käyttämässä vaikkapa hierojaa. Olen tehnyt niskavenytyksiä fysioterapiafirman ohjeilla ja selvitellyt kuntosalifirman sivuilla, millainen ryhmäliikuntatunti sopisi minulle.

Sama tiedontarve ja ilo hyvästä ostokokemuksesta pätee myös silloin, kun hankintoja tekee yritys.

En ole vaatimassa maistraatilta ladattavaa häätukkaopasta, mutta esimerkiksi kohdasta 1 olisi hyvä aloittaa.

 

Kuvat: Sweet Ice Cream Photography / Unsplash

Mitä on markkinointiautomaatio? Miten hyvällä sisällöllä voi saada uusia asiakkaita ja kasvattaa myyntiä vanhoille? Lataa Netprofilen maksuton B2B-teknologiayrityksen 7 askelta markkinointiautomaation maailmaan -opas.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Inbound marketing, asiakaskokemus, palvelumuotoilu, inbound-markkinointi, delight

    Kirjoittanut

    Uusimmat

    Kategoriat

    see all

    Twitter