Ari Saarelainen 8.5.2019 14:21

Nappasimme Finnish Comms Awards -finaalista 11 prosenttia!

Finnish-Comms-Awards-finalistit-Netprofile-Nitor-Lenovo-MartelaHuikeaa! Yhdessä upeiden asiakkaidemme ja taidokkaiden yhteistyökumppaniemme kanssa olemme Finnish Comms Awards -finalisteja peräti viidellä asiakastyöllä neljässä kategoriassa. Kun loppusuoralle selviytyi yhteensä 44 asiakastyötä, siitä voi laskea, että osuutemme on hienot 11 prosenttia.

Viime vuonna saimme neljällä finalistilla kuudessa kategoriassa kokea asiakkaan kanssa jaettua voiton huumaa kaksi kertaa. Tämä saavutus asetti riman korkealle ja herätti himon pärjätä jatkossakin hyvin.

Tällä kertaa Finnish Comms Awards 2019 -finalistien katraassamme on täysin eri finalisteja kolme ja kategorioita neljä. Yksi asiakastyömme ylsi shortille kolmessa eri kategoriassa, joten 28. toukokuuta pidettävässä gaalassa saamme jännittää finaalin voittoa viisi kertaa. Jo pääsy finaaliin on erinomainen menestys huippukovassa seurassa!

Hienoa hotkia nitroja viisi kertaa! 

Tässä listaus Finnish Comms Awards 2019 -finalisteistamme:  

  1. Työympäristöstä tulee palvelu – Martelan strategia jalkautuu (Martela & Netprofile). Kategoria: Strateginen viestintäkonsultointi.
  2. Ohjelmistoyritys valjasti Esko Valtaojan etsimään maailmankaikkeuden digitaalista insinööriälyä (Nitor, Tehtaankatu Oy, Netprofile & Pablo Films). Kategoriat: Yritys- ja organisaatioviestintä, Palvelut, Teknologia.
  3. Suurin PC-valmistaja yllätti nostamalla seniorit PC-pelaamisen markkinoinnin tueksi (Lenovo, Netprofile & Ehrenstråhle). Kategoria: Teknologia. 

Kilpailut ovat alamme työn suola ja – mikä tärkeintä – neutraali ulkopuolinen arviointi työn laadusta, tuloksista ja hyvästä yhteistyöstä. Finnish Comms Awardsissa hienoa on vahva painotus sille, että palkinnot jaetaan töille, jotka parhaiten onnistuivat palvelemaan asiakkaan liiketoiminnan tavoitteita ja joissa näkyy yhteistyö ja myönteinen asiakaskokemus. Vaihtoehtohan voi myös olla markkinointiviestinnän tekijän tai kohdeyleisön kivaa menoa tai työn luovuutta itsessään diggaava palkinto. 

“Kussakin kategoriassa palkitaan parasta, eniten asiakkaan liiketoiminnallisia tai muita tavoitteita edistänyttä viestintää.” – Finnish Comms Awardsin palkitsemisperuste

Kilpailu korostaa monen toteuttajan yhdessä tekemistä asiakkaan, toimiston ja kumppanien kesken. Nyt shortille päässeet asiakastyömme ovat monen tekijän yhdessä tekemiä tuloksia. 

Kansainvälistä yhteen hiileen puhaltamista 

Huippua edustaa ohjelmistoyhtiö Nitorin kanssa tehty työ, jossa rinnallamme palkintoa jahtaa kaksi kumppania, Tehtaankatu Oy ja Pablo Films. Tässä kampanjassa Nitor valjasti Esko Valtaojan etsimään maailmankaikkeudesta digitaalista insinööriälyä. Tavoitteena oli tehostaa IT-alalla vaikeaa rekrytointia ja tämä todella onnistui: yritys sai yli 600 työhakemusta halutuilta osaajilta. 

Yksi finalistimme vaati yhteiseen hiileen puhaltamista myös kansainvälisesti. Teknologiavalmistaja Lenovo päätti tuoda esiin osallisuuden ja monimuotoisuuden brändiarvonsa ja lanseerata Suomeen ensimmäinen seniorien e-urheilujoukkueen Grey Gunnersin. Ponnistuksen käynnisti yhtiön ruotsalainen mainostoimisto Ehrenstråhle, ja Netprofilella olin itse huolehtimassa siitä, että joukkue herättää suomalaisen median huomion. Hyvinhän siinä kävi. Samalla saatiin kansainvälisen median huomiota ja käynnistettiin melkoinen eläkeläisten peli-into.

Grey Gunners -hanke oli todella innostava ja yllättävä. Oli mahtavaa kokea, miten seniorit toivat tietokonebrändin sanoman esiin hyvin yllättävällä tavalla Ylen aamuohjelmassa ja muussa mediassa. Senioripelaamisen lähettiläät itse heittäytyivät omaan rooliinsa vilpittömän innostuneesti. He kannustivat muitakin pelaamaan ja heidän ansiostaan pelaamisen hyödyt ikäihmisille ovat nousseet myös yleiseen keskusteluun. Viimeistä sanaa tästä emme ole todellakaan vielä kuulleet.

Kilpailuissa menestymistä on hauskaa ja motivoivaa miettiä joskus kesken arkipäivää.

Voi hyvin kysyä itseltään ja myös asiakkaalta, miten suunnitteilla olevan tekemisen lopputulos muotoutuisi sellaiseksi, että sillä pärjäisi ulkopuolistenkin tekemässä arvioinnissa. Win-win-win on mahtava konsepti. Kannattaako oikeastaan mitään asiakastyötä suunnitella ja toteuttaa muulla tavalla kuin onnistuminen ja voitto mielessä? Aina ei onnistuta, koska maailma ei toiveistamme huolimatta ole Strömsö. Mutta aina lähdetään voittamaan yhdessä.

Jos sinun yrityksesi haluaa yltää markkinointiviestinnän kovimmalle huipulle, ota yhteyttä Netprofileen. Haluamme päästä juhlistamaan voittoja yhdessä kanssasi!

New Call-to-action