Markkinataloudessa pientä kulkijaa hämmästyttää aina, kun raha ei kelpaa. Docventures-ohjelman tekijämies Riku Rantala yritti jopa lahjoittaa taannoin valtiolle rahaa muovikassissa, kun turhautuneena ei keksinyt muutakaan tapaa.
Viime aikoina sama tunne on pyörinyt neuroneissa myös tällä somekonsultilla. Suomalainen raha kun ei näytä kelpaavan LinkedInille sitten millään.
Hoidamme monien asiakkaidemme LinkedIn-sivuja. Yleensä tämä sisältää myös postausten sponsoroinnin ja kohdentamisen oikeille kohderyhmille.
Kapitalistisen järjen vastaisesti LinkedIn usein kuitenkin ilmoittaa, että postauksemme eivät kelpaa ja pistää kampanjan poikki, eli kieltäytyy ottamasta vastaan markkinointieuroja.
Kysyimme tieysti asiasta LinkedIniltä. Virallinen vastaus oli, että suomenkielistä käyttäjäkuntaa on vasta vajaa 900 000, joten suomenkielisten postausten sponsorointi ei ole tuettu feature.
Kuulemma kunhan suomalaisten tilien määrä ylittää miljoonan rajapyykin, kielestä tulee tuettu ja rahakin alkaa kelvata.
LinkedIn lähtee koosta, pienille kielialueille ei ole tukea. Se on ihan käypä meriselitys, mutta jos olen ihan englannin turvin onnistunut sponsoroidun postauksen laatimaan ja kohdentanut sen Suomeen, ei oikein kuulosta fiksulta.
LinkedIn on tehokas väline yritysviestinnässä. Että saataisiin tuo miljoonan raja rikki, kehotankin kaikkia kutsumaan kaverinsa mukaan jatkuvasti käynnissä olevaan seminaariin. Cocktailitkin voi nauttia ihan omaan tahtiin ja oman maun mukaan jo seminaarin aikana.
Sadan tuhannen suomalaisen liittymistä odotellessa voisi kokeilla sitä muovikassia, jos sillä saisi huijattua kielentunnistusalgoritmia.