Viestinnän ja markkinoinnin aloja seuraaville tuttu Cannes Lions -festivaali on viime vuosina paisunut pullataikinan tavoin laajaksi kokonaisuudeksi. Cannes Lions, alun perin mainoselokuvakilpailu, on laajentunut luovuuden festivaaliksi ja houkuttelee nykyään monien erilaisten alojen edustajia paikalle. Sallamaari Muhonen matkusti Netprofile Tour -vuorollaan Cannesiin kuuntelemaan, mistä kansainvälisesti kuuluisat mediaviestinnän ammattilaiset tällä hetkellä pöhisevät.
Festivaalin Innovations-alatapahtuman puolella johtavia teemoja tänä vuonna olivat IoT ja digitaalisuus, mutta koko festivaalin läpäisevä teema oli ehdottomasti vastuullisuus. Vastuullisuus-teema näkyi niin puhujien sisällöissä kuin kilpailutöiden voittajissa. Onnistuneen vastuullisuuskampanjan täytyy olla aitoa: pienet eleet ja jippoilut eivät toimi. Digitaalisuus johtajat korvataan jatkossa ihmisjohtajilla, jotka varmistavat, että oma työympäristö koostuu nimenomaan hyvistä ihmisistä. Bisnes on loppujen lopuksi henkilökemioista kiinni.
Kuuntele podcast: