5 Hubspot-lisäpalvelua , joihin kannattaa tutustua

06.09.2018

brooke-lark-203839-unsplash

HubSpot on erinomainen työkalu liidien generointiin jo sellaisenaan, mutta näppärien lisäpalveluiden avulla siitä saa irti entistä enemmän. HubSpotin suositun integraatioalustan ansiosta CRM-, myynti- ja markkinointidata yhdistyy saumattomasti tietoon, jota yritykselle kertyy muista sen käyttämistä palveluista. 

Näpyttelen tätä tekstiä parhaillaan HubSpotin järjestämästä Inbound-seminaarista, jossa monet näistä integraatiopartnereista ovat näkyvästi esillä. Otin asiakseni tutustua koko joukkoon – siis yli kahteensataan palveluun, jotka voi tällä hetkellä yhdistää HubSpotiin. Tässä niistä viisi mielestäni kiinnostavinta.

  1. Myynnin ja markkinoinnin yhteispeliin: Salesforce
    Olen kuullut luotettavista lähteistä, että markkinointiautomaatio on markkinoinnin työkalu ja Salesforce on myyjien työkalu. Piste.

    Parhaiten firman kasvua kuitenkin tukee näiden yhdistelmä. HubSpotin ja Salesforcen integraation avulla liidejä ja kauppoja koskevat tiedot synkronoituvat automaattisesti kumpaankin järjestelmään.

    Myyjä näkee suoraan Salesforcesta, mitä markkinointisähköposteja hänen prospektinsa on viime aikoina avannut ja millä nettisivuilla vieraillut. Vastaavasti markkinoija voi suunnitella toimenpiteitä Salesforcesta HubSpotiin uivien tietojen pohjalta. Miltä kuulostaisi esimerkiksi joulutervehdyksen lähettäminen kaikille, joiden kanssa kauppaa on kuluneena vuonna hierottu?

  2. Verkkosivuston kehittäjälle: Hotjar
    Useat uudet HubSpot käyttäjät siirtävät palveluun koko verkkosivustonsa – tai ainakin bloginsa ja ländärinsä. Moni online-tuottaja huokaisee helpotuksesta, kun uusi saitti on saatu liveksi, mutta todellisuudessa työ on silloin vasta alussa.

    Sivuston optimointiin on tarjolla lukuisia työkaluja, joista yksi on heatmappeja, lomakkeiden analysointia ja palautekyselyjä tarjoava Hotjar. Hubspotiin yhdistettynä Hotjar auttaa kehittämään verkkosivuja entistä paremmin konvertoivaan suuntaan.

    Hotjarin kautta toteutettujen kyselyiden tulokset myös jäävät talteen HubSpotin CRM-tietoihin, jolloin kyselyyn vastanneille kontakteille voi myöhemmin kohdentaa muuta viestintää.

  3. Ylivertaisen asiakaskokemuksen ystävälle: Postalytics
    Haluaisitko lähettää kiitoskortin asiakastilaisuuteen osallistuneille vieraille? Tai yllättää asiakkaasi henkilökohtaisella viestillä asiakkuuden alkamisen vuosipäivänä? Postalytics on palvelu, joka lähettää asiakkaillesi automaattisesti postikortteja HubSpotissa määriteltyihin ehtoihin perustuen.

    Asiakaskokemuksen kehityksessä on varmasti kriittisempiäkin osia, kuin postikorttien puute, mutta tämän kaltainen yllättävä ja mukava ele ei varmasti ainakaan pahenna tilannetta. Parhaimmillaan asiakas pistää hyvän mielensä kiertämään ja jakaa kokemuksen somekanavissaan muidenkin iloksi.

    Tämä palvelu toimii toistaiseksi vain Yhdysvalloissa, mutta pysykää kuulolla – se on pian tulossa muuallekin!

  4. Somemarkkinoijalle: LeadsBridge
    Facebookin Lead Ads -mainonta tuottaa monille mahtavia tuloksia. Haasteena sen kanssa on kuitenkin se, että liidit jäävät Facebookiin ja niiden siirtäminen muuhun myynti- tai CRM-järjestelmään tapahtuu manuaalisesti .csv-tiedostoa edes takaisin latailemalla.

    LeadsBridge yhdistää Facebook Ads -työkalun HubSpotiin, jolloin Facebookin kautta saadut liidit kirjautuvat automaattisesti HubSpotiin muualta hankittujen liidien rinnalle. Lisäksi LeadsBridgen avulla on mahdollista luoda räätälöityjä yleisöjä omaan CRM-tietokantaan perustuen.

    Voit siis esimerkiksi luoda HubSpotissa listan henkilöistä, jotka ovat lukeneet tietoturvaa koskevan bloginne ja kohdentaa heille tulevan tietoturvawebinaarinne Facebook-mainontaa.

  5. Verkostoitujalle: MagneticOne Mobile
    Käyntikortit tuntuvat pysyvän kuvioissa, vaikka kaikki muu on jo siirtynyt nettiin. MagneticOne Mobile vapauttaa ahkeran verkostoitujan konferenssissa kertyneiden korttien käsittelystä. Sovelluksella saa napattua kuvan käyntikortista ja halutessaan tehtyä tietoihin muutoksia tai lisäyksiä ennen tallennusta.

    Tiedot tallentuvat suorinta tietä HubSpotiin, missä ne ovat näppärästi käytettävissä, kun keskustelua uuden tuttavuuden kanssa tahtoo jatkaa. Samassa yhteydessä kontaktin saa tallennettua myös puhelimeen tai Gmailin yhteystietoihin. 

Kiinnostaisiko sinua jutella lisää Hubspotista, sen lisäosista tai markkinointiautomaatioon liittyvistä asioista ylipäätään? Ota meihin yhteyttä tai lataa oppaamme B2B-teknologiayrityksen 7 askelta markkinointiautomaation maailmaan!

Lataa Netprofilen 7 askelta markkinointiautomaatioon -opas 

 

Kuva: Brooke Lark / Unsplash

 

Tagit: inbound-markkinointi, Markkinointiteknologia, Markkinointiautomaatio, Sisältömarkkinointi

Kirjoittanut

Uusimmat

Kategoriat

see all

Twitter