Netprofilen tiedotteet

Suomen drone-valikoima tuplaantunut viime keväästä

Kirjoittanut Juha Frey | 11.5.2017 6:34

 

Lintuperspektiivistä kuvaavat drone-lennokit kasvattavat suosiotaan. Suosion myötä kasvaa myös saatavilla oleva laitevalikoima. Viime keväänä verkkokauppojen tarjontaa vertailevassa Hintaoppaassa erilaisia droneja oli tarjolla satakunta. Tänä keväänä harrastaja voi valita jo lähes 200 erilaisesta lennokista.

Verkkokaupoissa myydään sekä ammattimaiseen elokuvatuotantoon soveltuvia nelikoptereita, nimenomaan kilpa-ajoihin suunniteltuja laitteita että leikkikaluksi luokiteltavia lennokkeja. Drone-lennokkien hintahaitari vaihtelee alle 20 eurosta yli 5 000 euroon.

Suosituin drone on tällä hetkellä DJI:n Mavic Pro TF, joka maksaa edullisimmillaan 1 190 euroa.

”Kiinalainen DJI on ehdottomasti suosituin valmistaja. Sen droneista seitsemän pitää suosituimpien kärkeä Hintaoppaassa, vaikkeivät ne suinkaan ole halvimmasta päästä. Mavic Pro on siinä mielessä ainutlaatuinen, että sen saa taiteltua pieneen tilaan kuljetuksen ajaksi, mikä varmasti vetoaa moneen”, Hintaoppaan Liisa Matinvesi kertoo.

Maailmanlaajuinen ennuste on, että vuoteen 2020 harrastekäytön markkina-arvo kohoaa 4,4 miljardiin dollariin. Harrastekäyttäjien rinnalla myös ammattilaiset ovat ottaneet dronet käyttöön videokuvauksessa. Suomessa niitä käytetään esimerkiksi rakennusalalla ja median työkaluna.

Suosituimmat drone-lennokit Hintaoppaassa (https://hintaopas.fi/category.php?k=1807 ):

Trafi on laatinut selkeän ohjesivuston, josta selviää turvallisuusvinkkien lisäksi muun muassa tilanteet, joita varten on erikseen haettava lupaa käyttää ilmatilaa. http://www.droneinfo.fi/fi

Lisätietoja:

Liisa Matinvesi, maajohtaja, Hintaopas.fi
liisa.matinvesi@hintaopas.fi
050 414 9301

Hintaopas.fi on riippumaton ja Suomen kattavin tuotteiden vertailupalvelu. Hintaopas sisältää yli 700 Suomessa toimivan verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot, jotka helpottavat kuluttajien päätöksentekoa. Hintaoppaan käyttäminen on kuluttajille ilmaista ja läpinäkyvää, koska palvelu kattaa kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, ovatko ne Hintaoppaan asiakkaita vai eivät. Hintaopas on perustettu vuonna 2002 ja toimii samalla konseptilla kahdeksassa maassa. Hintaoppaan omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group, jonka palveluita Suomessa ovat myös Tori.fi, Lendo.fi ja Letsdeal.fi.