Netprofilen tiedotteet

Sukupolvien taistelu nousee uudelle tasolle: Suomen vanhin ja nuorin CS:GO-joukkue ottavat toisistaan mittaa

Kirjoittanut Ari Saarelainen | 26.2.2019 11:08

Onko ikä ja kokemus valttia, vai vievätkö nuoruus ja nopeat refleksit voiton?

Pian asia selviää, kun Suomen vanhin ja nuorin CS:GO-joukkue taistelevat katkeraan loppuun asti Lantrek ’19 -tapahtumassa Tampereella. Tämän viikon lauantaina 2. maaliskuuta järjestettävässä näytösottelussa ovat vastakkain maailmalla mainetta niittänyt Grey Gunners (keski-ikä 72,8 vuotta) ja nuoruuden intoa uhkuva Jämsän Paintball CS:GO (keski-ikä 14,2).

Grey Gunnersin joukkuetta sponsoroivalle Lenovolle yrityskulttuuri on merkittävä kilpailutekijä. Yrityksen käsitys monimuotoisuudesta ulottuu normien täyttämistä laajemmalle. Lenovo pitää suuressa arvossa taitojen, kokemusten ja kulttuurien moninaisuutta – asioita, jotka tekevät meistä jokaisesta ainutlaatuisia.

”Lenovo on halunnut alusta saakka rikkoa ikään liittyviä ennakkoasenteita Grey Gunners -toiminnallaan. Monet nuoret viettävät luontevasti paljon aikaa digitaalisessa maailmassa. Pelaaminen on siksi loistava tilaisuus lisätä sukupolvien välistä vuorovaikutusta ja saada eri-ikäiset tekemään asioita yhdessä”, Lenovon kuluttajatuotteiden myynnistä Suomessa vastaava johtaja Aki Salminen sanoo.

Tässä ottelussa ikähaitari viiden pelaajan joukkueiden välillä on suurempi kuin koskaan. Jämsän Paintball CS:GO on runsaan 14 vuoden keski-iällään erityinen tapaus. Näin nuoria tavoitteellisesti harjoittelevia CS:GO-joukkueita ei juurikaan maailmalta löydy. Joukkueenjohtaja Jere Malilan mukaan turnauksissa tulee useimmiten vastaan vähintään parikymppisistä nuorista aikuisista koostuvia joukkueita. Tämä tekee Lantrekin ottelusta erityisen tapauksen.

”Grey Gunnersin tavoitteena on hankkia uusia kokemuksia ja ennen kaikkea pitää hauskaa”, sanoo Lenovon sponsoroiman eläkeläisjoukkueen valmentaja Otto Takala. ”Perinteisesti vanhempi sukupolvi on opettanut nuoremmille kokemuksen kautta hankittuja taitoja. E-urheilussa taas roolit kääntyvät ja nuoret voivat antaa oppia vanhemmille”.

Takala odottaa ottelusta mukavaa kokemusta. ”Meitä vastaan tulee kova ja tavoitteellisesti pelaava porukka. Olemme kuitenkin laajentaneet osaamistamme eri pelikartoilla, ja pelissämme on uusia taktiikoita”.

Jere Malila on myös samoilla linjoilla. ”Pelistä tulee nuorelle joukkueellemme varmasti elämys. Päämääränä on, että kaikille jää pelistä hyvät muistot. Haluan myös kiittää Lenovoa ottelun järjestämisestä. Näytösottelut kuuluvat ammattipelaajienkin elämään, ja näin pääsemme tutustumaan myös tähän maailmaan. E-urheilun hienoihin puoliin kuuluu se, että eri sukupolvet voivat kisata tasavertaisina samoilla areenoilla”.

Mukana kisassa ovat Lenovo Legion -malliston tietokoneet, jotka ovat pelaajien pelaajille suunnittelemia. Niissä on riittävästi tehoa vaativimmillekin pelaajille. Malleja on sekä perinteisen kotipelaamisen että virtuaalitodellisuuden peleihin.

Jos paikan päälle Lantrekiin tuleminen ei onnistu, tämän eeppisen ottelun voi katsoa suorana myös Twitchistäwww.twitch.tv/elisaviihdesport ja Elisa Viihde TV:stä lauantaina 2. maaliskuuta. Ottelu alkaa kello 18.

Lisätietoja Grey Gunnersista: https://www.lenovo-greygunners.com/

Lisätietoja medialle:
Ari Saarelainen
Netprofile Finland
+358 40 513 8605
ari@netprofile.fi

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) on liikevaihdoltaan 45 miljardin Yhdysvaltain dollarin Fortune Global 500 -listan yhtiö ja älykkään transformaation globaali teknologiajohtaja, jonka älykkäät laitteet ja infrastruktuuri luovat parhaan käyttökokemuksen. Lenovo valmistaa maailman suurimpiin kuuluvaa valikoimaa yhteenkytkeytyviä tuotteita, jotka sisältävät älypuhelimia (Motorola), tabletteja, PC-tietokoneita (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) ja työasemia sekä AR/VR-laitteita sekä älykodin ja älytoimiston ratkaisuja. Lenovon datakeskusratkaisut (ThinkSystem, ThinkAgile) luovat kapasiteettia ja laskentatehoa yhteyksille, jotka muuttavat liiketoimintaa ja yhteiskuntaa.  Lenovo haluaa edistää erilaisuutta ja rakentaa älykkäämmän tulevaisuuden, jossa jokainen voi menestyä sellaisena kuin on. Seuraa meitä LinkedInissä, Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa, Weibossa, lue tuoreimmat uutiset StoryHubissa tai tutustu meihin osoitteessa https://www.lenovo.com/.