Netprofilen tiedotteet

QlikView nousi haastajasta Suomen käytetyimmäksi BI-ratkaisuksi

Kirjoittanut Essi Isomäki | 22.5.2014 12:59

- Neljässä vuodessa 10. sijalta paalupaikalle

Market-Vision juuri julkistettu tutkimus liiketoimintatiedon analytiikkaohjelmistojen käytöstä ja palveluntarjoajista nosti Qlikin ensimmäiselle sijalle. Ketterä analytiikkayritys ohitti alaa perinteisesti hallinneet jätit, kuten IBM:n, SAP:n ja Microsoftin.

Qlikin tarjoama QlikView sijoittui BI-työkalujen ykköseksi. Palveluntarjoajien listaukseen Qlik pääsi nyt ensimmäistä kertaa ja saman tien kolmoseksi, edellään vain isot pelurit Affecto ja CGI. Qlikin vanavedessä palveluntarjoajien listalle nousi myös useita uusia yrityksiä, joiden päätuote on QlikView.

"Tulimme Suomen markkinoille vuonna 2007 ja meitä kuvattiin markkinahäiriköksi. Vähitellen ratkaisumme on muodostunut jo nopeuden ja helppouden synonyymiksi, eli sellaiseksi BI-alustaksi, jota organisaatiot janoavat," kommentoi Qlikin Suomen ja Baltian maajohtaja Jarmo Rajala.

Maailma on muuttunut nopeasti, ja kuluttajistuminen näkyy nyt myös yritysten ydintyökaluihin kuuluvassa analytiikassa. Yritykset haluavat Market-Vision tutkimuksen mukaan BI-työkaluiltaan nopeuden ja helppokäyttöisyyden lisäksi mobiilia käytettävyyttä sekä itsepalveluominaisuuksia. QlikView’n käyttöönottoon menee aikaa vain murto-osa perinteisiin BI-järjestelmiin verrattuna ja intuitiivisuus tekee tiedon pyörittelystä helppoa. Lisäksi QlikView’tä voi hyödyntää esimerkiksi mobillisti ilman lisäkustannuksia.

QlikView on toimialariippumaton ja vakiinnuttanut asemansa Suomessa useilla eri toimialoilla, kuten teollisuudessa, julkishallinnossa sekä vähittäis- ja tukkukaupassakin. Qlikin asiakkaista monilla BI on käytössä poikkeuksellisen kattavasti eri liiketoimintayksiköissä. Kun käyttäjäkunta läpäisee organisaation, myös päivittäinen johtaminen on tehokkaampaa.

"Suomalaisissa organisaatioissa on tällä hetkellä palava tarve muodostaa omasta liiketoiminnastaan kattava tilannekuva. Halutaan koota kaikki merkittävä tieto ja nähdä, miten toimintaa voidaan tehostaa ja mistä kasvua lähdetään seuraavaksi hakemaan. Siihen olemme voineet tarjota nopean avun", Rajala sanoo.

Linkki MarketVision tiedotteeseen.

 

Lisätietoa:

Jarmo Rajala, maajohtaja, Suomi ja Baltia, Qlik, jarmo.rajala@qlikview.com, 040 530 0384

Essi Isomäki, viestintätoimisto Netprofile, essi@netprofile.fi, 040 572 4648

Qlik

Qlik helpottaa tiedon hyödyntämistä ja auttaa tekemään parempia päätöksiä. QlikView Business Discovery -ohjelmistoalusta kerää tietoa suoraan eri lähteistä ja järjestelmistä visuaalisiin sovelluksiin, joilla tietoja voi pyöritellä ja analysoida uudella tavalla. Qlikin kehittämä Natural Analytics™ -menetelmä jäljittelee tapaa, jolla ihminen luontaisesti tutustuu uusiin asioihin ja yhdistelee tietoja. Intuitiivisen käytettävyyden ohella ohjelmistoalusta tarjoaa vaatiiviinkin ympäristöihin soveltuvat hallintatyökalut. Qlik palvelee globaalin kumppaniverkostonsa kanssa noin 31 000 asiakasta yli 100 maassa. Lisätietoja: www.qlikview.com/fi