Markkinointiviestinnän konsulttiyritys Netprofile on saanut kolme uutta osakasta. Viestintäkonsultit Essi Isomäki, Sallamaari Muhonen ja Toni Stubin on kutsuttu 1.6. alkaen Netprofile Finland Oy:n osakkaiksi ja samalla johtoryhmän jäseniksi. Heidän lisäkseen omistajina ja johtoryhmän jäseninä jatkavat perustajaosakkaat Christina Forsgård ja Juha Frey. Uusien osakkaiden myötä Netprofile tavoittelee selkeää kasvuloikkaa.
Netprofile tarjoaa markkinointiviestintää ja teknologiaa yhdistävää osaamista, joka on happotestattu nopealiikkeisten ja äärivaativien startup-yritysten kanssa. Nyt asiakaskunnan painopiste on siirtynyt liiketoimintaansa digitaaliseen muottiin rukkaaviin suurempiin yrityksiin, joissa tällaisen osaamisen kysyntä kasvaa vahvasti. Palvelujen ydintä ovat asiantunteva sisällöntuotanto ja suhdetoiminta, teknologia-alan ymmärrys ja analytiikan ketterä hyödyntäminen sekä yritysjohdon kouluttaminen ja sparraus.
”Tehokkainta markkinointia on palveleminen ja ilahduttaminen. Tuotamme asiakkaillemme timanttista sisältöä, joka kohdennetaan älykkäästi digitaalisissa kanavissa. Keskittyminen teknologian edistämiseen ja oivaltavaan hyödyntämiseen tarjoaa nyt huikeita kasvumahdollisuuksia, joihin tartumme erittäin kokeneen ja aiempaa laajemman osakasjoukon johdolla”, Netprofilen toimitusjohtaja Juha Frey kertoo.
Osakkuusjärjestelyjen yhteydessä Netprofile on uudistanut yhtiörakennettaan. Markkinointiviestinnän liiketoimintaan keskittyvä Netprofile Finland Oy yhdistää modernin markkinoinnin ja viestinnän strategisen osaamisen syvälliseen ymmärrykseen teknologian trendeistä ja mahdollisuuksista. Emoyhtiönä toimivan Netprofile Growth Plus Oy:n vastuualuetta on innovatiivisten startup-yritysten strateginen sparraus, hallitustyö ja enkelisijoitustoiminta. Yhtiön sijoituskohteita ovat mm. natiivimarkkinointialusta Readpeak ja innovatiiviseen teknologia-alustaan perustuva käännöspalvelu Transfluent.
”Kansainvälinen sisältömarkkinointi ei toimi ilman näkemyksellisyyttä ja osaamista. On oltava kartalla sekä asiakkaan liiketoiminnasta että asiakkaan kohdeyleisöjen kipupisteistä. Markkinoiden tilanteen ja tapahtumien aktiivisen kuuntelun kautta toteutettu markkinointi ja sosiaalisia kanavia hyödyntävä myynti ovat keskeisiä kasvun vauhdittajia. Tuloksellinen työmme näkyy asiakkaidemme menestyksenä”, taustoittaa Netprofilen hallituksen puheenjohtaja Christina Forsgård.
Nopeimmin kasvavia alueita Netprofilen palveluportfoliossa ovat markkinointiautomaatiota hyödyntävä monimuotoinen sisällöntuotanto sekä sisältöjen kohdennettu markkinointi sosiaalisen median ja natiivimainonnan keinoin. Media-, blogi- ja vaikuttajaviestinnän ohella Netprofilessa konseptoidaan ja tuotetaan esimerkiksi maailman parhaana teknologiaviestintänä palkittuja podcasteja. Netprofilessa työskentelee 13 asiantuntijaa. Vuonna 2016 Netprofilen liikevaihto oli noin 1,5 miljoonaa euroa, liikevoitto noin 200 000 euroa ja henkilöstöä keskimäärin 11.
Viestintätoimistojen kansainvälinen kattojärjestö ICCO on palkinnut Netprofilen kaksi kertaa maailman parhaasta viestintäkampanjasta. Vuonna 2016 Netprofile palkittiin teknologiaviestinnän kategoriassa DNA Oyj:n yritysliiketoiminnalle tuotetusta podcast-sarjasta Uuden työn ääniä. Vuonna 2015 Netprofile voitti B2B-viestinnän sarjan iZettle AB:lle Slush-tapahtumassa toteutetulla Startup Santa -projektilla. Suomessa Netprofile on yksi MTL Communications Awards -kilpailun historian palkituimpia toimistoja.
Lisätietoa:
Juha Frey, toimitusjohtaja, Netprofile
040 572 4674
juha@netprofile.fi
Christina Forsgård, hallituksen puheenjohtaja, Netprofile
040 571 9192
christina@netprofile.fi