Lenovo kiihdytti etenemistään liiketoiminnan transformaatiovaihteella tilikautensa ensimmäisellä neljänneksellä. Liiketoiminnan ytimen muodostava PC-liiketoiminta jatkoi vakaan kannattavana, ja lisäksi liikevaihto sekä tulos parantuivat kasvukohteiksi valituilla alueilla mukaan lukien datakeskus- ja mobiililiiketoiminnat.
Liikevaihto huhti–kesäkuussa oli 10 miljardia Yhdysvaltain dollaria, missä oli kasvua 4,5 prosenttia edellisestä neljänneksestä. Operatiivinen tulos kohentui 110 miljoonalla dollarilla, ja nettotappio oli 72 miljoonaa.
Lenovon PC-liiketoiminta säilytti toimialalla erinomaisen kannattavuuden. Myytyjen laitteiden keskihinta nousi vuodessa 7,8 prosenttia. Datakeskusliiketoiminnan ryhmä esitteli kaikkien aikojen kattavimman uuden tuotevalikoiman mukaan lukien uudet ThinkSystem- ja ThinkAgile-tuotelinjat. Liikevaihto kasvoi 14,2 prosenttia edellisestä neljänneksestä. Mobiililiiketoiminnan ryhmä puolestaan julkaisi merkittäviä uusia tuotteita, kuten Moto Z2 Force -älypuhelimen, sekä jatkoi maailmanlaajuisesti brändiohjelmaansa.
”Tilikautemme ensimmäisellä vuosineljänneksellä etenimme vakaasti kaikilla rintamilla, kun omistauduimme toteuttamaan strategiaamme. Säilytimme PC-puolella alan johtavan kannattavuuden. Erityisesti mobiiliryhmämme MBG jatkoi kohentumistaan”, Lenovon pääjohtaja Yang Yuanqing sanoi.
Alkuperäinen tiedote englanniksi löytyy Lenovon verkkosivuilta:
Lisätietoja:
Ari Saarelainen
Netprofile Finland
040 513 8605
ari@netprofile.fi