Tiedote 6.4.2016
Hintavertailupalvelu Hintaopas kävi läpi Stockmannin tämän kevään Hullujen Päivien elektroniikkatarjoukset. Yhteensä 123 tuotteen hintaa vertailtiin Hintaoppaan edullisimpaan hintaan Hulluja päiviä edeltävinä päivinä. Hintaopas kokoaa kaikkien Suomessa toimivien verkkokauppojen hinnat yhteen paikkaan.
Vertailu osoitti, että Hulluilla päivillä voi tehdä hyvin edullisia löytöjä. Vertailluista tuotteista noin 80 % oli Hulluilla Päivillä joko edullisempia tai saman hintaisia kuin halvin tarjolla oleva vaihtoehto.
Esimerkiksi Garminin aktiivisuusrannekkeen tai navigaattorin, Siemensin liesitason tai Nespresso-kahvikoneen voi nyt hankkia Stockmannilta jopa puolet halvemmalla kuin verkkokaupoista. Isoissa kodinkoneissa säästöä voi tulla satasia. Xbox-pelikonsoli ja uunituore Quantum Break -peli irtoavat nekin lähes 20 prosenttia halvemmalla kuin muualta.
Alennusmyyntien tarjoukset ovat yleensä aidosti hyviä, mutta kun tarkastaminen on helppoa, se kannattaa tehdä. Vaikka Hullujen Päivien tarjoukset osoittautuivat pääsääntöisesti hyviksi, löytyi silti joistakin elektroniikkatuotteista Hintaoppaan mukaan edullisempi vaihtoehto muualta. Esimerkiksi Sony Xperia C5 -älypuhelimen tai Dyson DC45 Origin -pölynimurin saisi Verkkokauppa.comista n. 20 % halvemmalla.
Yhteensä vertailussa oli mukana 123 tuotetta. 16 tuotteelle ei löytynyt vertailukelpoista hintaa, sillä Hulluilla päivillä on myynnissä myös erikoiseriä ja tuotepaketteja, joita ei saa muualta. Tuotteista verrattiin aina päätuotetta, joten eroa saatavuudessa voi olla esimerkiksi värien osalta.
Hintaoppaassa hintatiedot päivittyvät päivittäin. Vertailun hinnat on kerätty 4.4. lukuun ottamatta XBoxia, jonka hinta tarkistettiin 5.4. Quantum Break -pelin ilmestyttyä. Mahdolliset toimituskulut eivät sisältyneet vertailuun.
Lisätietoa: Essi Isomäki, viestintätoimisto Netprofile, essi@netprofile.fi, 040-5724648
Hintaopas.fi on riippumaton ja Suomen kattavin tuotteiden vertailupalvelu. Hintaopas sisältää yli 400 suomalaisen ja ulkomaisen verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot, jotka helpottavat kuluttajien päätöksentekoa. Hintaoppaan käyttäminen on ilmaista ja läpinäkyvää, koska palvelu pyrkii kattamaan kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, ovatko ne Hintaoppaan asiakkaita vai eivät. Kuluttajilla on mahdollisuus antaa tuotteille sekä verkkokaupoille arvosanoja. Hintaopas on perustettu vuonna 2002 ja toimii samalla konseptilla useissa maissa. Kasvava yritys työllistää tällä hetkellä 120 henkilöä. Hintaoppaan omistaa norjalainen mediakonserni Schibsted Media Group. Lisätietoja: hintaopas.fi