Netprofilen tiedotteet

AOC:n ja Philipsin näytöt kasvu-uralla

Kirjoittanut Hanna-Maria Lifländer | 21.12.2015 12:55

- Keskittyminen innovaatioihin ja kasvaviin segmentteihin vievät AOC:tä ja Philipsiä eteenpäin eurooppalaisten näyttömarkkinoiden etunenässä.

- Brändit menestyivät varsinkin nopeiten kasvavissa yli 23-tuumaisten näyttöjen segmenteissä, joiden osuus Euroopan markkinoista on yli puolet. Kasvua on tapahtunut yli 12 prosenttia vuodessa.

- Työpöytänäyttöjen markkinoilla AOC ja Philips saavuttivat Euroopassa lähes 15 prosentin markkinaosuuden. 

AOC ja Philips-näyttöjen virallinen lisenssikumppani MMD saavuttivat johtavan aseman Euroopan näyttömarkkinoilla keskittymällä tuoteinnovaatioihin ja suurempiin näyttökokoihin. Sekä AOC että MMD ovat kumpikin maailman johtavan näyttövalmistajan TPV:n tytäryhtiöitä.

Näyttömarkkinoiden haasteista huolimatta suurten näyttöjen trendi jatkuu yhä vahvana. Analytiikkayhtiö Contextin viimeisimpien lukujen mukaan yli 23-tuumaisten näyttöjen markkinat kasvoivat vuoden 2015 kolmannen kvartaalin aikana yli 12 prosenttia verrattuna samaan jaksoon edellisenä vuonna. AOC:n ja Philipsin näytöt menestyivät erinomaisesti yli 16 prosentin kasvuvauhdilla vuodessa.

Kehitys oli erittäin hyvää myös näyttöjen kokonaismarkkinoilla. AOC ja Philips saavuttivat kolmannen kvartaalin aikana lähes 15 prosentin markkinaosuuden. Kasvua tapahtui 26 prosenttia.

“Keskitymme jatkuvasti sekä AOC:n että Philipsin näytöissä innovaatioihin ja asiakkaidemme tarpeisiin. Olemme näyttöjen asiantuntija, edelläkävijä, joka kulkee eturintamassa uusissa kategorioissa ja ratkaisuissa. Osoitimme innovatiivisen DNA:mme muun muassa 40-tuumaisella 4K-näytöllä. Uudistusmielinen otteemme ilmenee yhtä hyvin muissakin isoissa näytöissä, QHD- ja 4K-resoluutioissa sekä ergonomisissa ja käyttäjäystävällisissä ratkaisuissa. Tästä on seurannut myös markkinaosuutemme, josta olemme ylpeitä ja joka samalla kertoo, että olemme valinneet oikean strategian", sanoo AOC:n ja MMD:n Euroopan johtaja Thomas Schade.

Pohjoismaissa kehitys on jatkunut menestyksellisesti. Kymmenen prosentin yhteenlaskettu markkinaosuus pohjautuu etenkin Philips-näyttöihin, joilla on yksinään 7,3 prosentin osuus markkinoista. Brändit sijoittuvat markkinoilla yhdessä jaetulle kolmannelle sijalle.

Lisätietoja:

Hanna-Maria Lifländer, Netprofile Finland Oy
Puh. 040 580 1477
mmd@netprofile.fi