Tata Consultancy Servicesin automaatiota, robotiikkaa ja tekoälyä hyödyntävä Machine First -toimitusmalli auttaa virtaviivaistamaan Skanskan pilvisiirtymää ja etenemään ennakoivaan IT-malliin.
Maailman johtaviin hankekehitys- ja rakennuskonserneihin kuuluva Skanska on valinnut strategiseksi kumppanikseen IT-palvelutalo Tata Consultancy Servicesin. TCS auttaa Skanskaa saavuttamaan yhtiön tavoitteen olla rakennusalan digitaalisesti edistynein yritys.
Osana monivuotista kumppanuutta TCS hyödyntää Machine First -toimitusmalliaan (MFDM™) virtaviivaistaakseen Skanskan pilvisiirtymää ja auttaakseen yritystä siirtymään ennakoivampaan IT-malliin automatisoitujen prosessien, kuten tukipalveluiden chatbotin avulla. TCS vastaa myös yhtiön Oracle Cloud -sovellusten hallinnasta rahoituksen, projektien, hankintojen, toimitusketjun, inhimillisen pääoman hallinnan ja analytiikan suunnittelutoimintojen osalta.
Siirtämällä IT-toiminnot pilveen ja edistämällä automaatiota Skanskan IT-henkilöstö vapautuu rutiininomaisista tukitoiminnoista ja voi keskittyä kehittyneempiin, lisäarvoa kasvattaviin tehtäviin.
"Skanskan strategisen tavoitteen saavuttamiseksi on välttämätöntä, että teemme yhteistyötä kumppaneiden kanssa, jotka ymmärtävät liiketoimintaamme ja noudattavat yrityksemme arvojen mukaista rehellisyyttä, avoimuutta ja yhteistyökykyisyyttä", Skanskan tietohallintojohtaja Per Boström sanoo. "TCS:ssä olemme löytäneet kumppanin, joka ymmärtää liiketoimintamme ja yrityksemme arvot. Kiitos TCS:n syvällisen toimialatuntemuksen suunnittelu-, hankinta- ja rakennusaloista (EPC), digitaalisen ajatusjohtajuuden ja alan parhaisiin kuuluvan Oracle Cloud -osaamisen, he ovat keskeinen kumppani tukemaan meitä jatkaessamme matkaamme pilvisiirtymän ja digitaalisen murroksen tiellä."
"Rakennusalan edelläkävijäyritykset priorisoivat investointeja niihin valmiuksiin, jotka parantavat yritysten sopeutumiskykyä ja resilienssiä sekä auttavat tarjoamaan parempia asiakaskokemuksia", sanoo Avinash Limaye, TCS:n Pohjoismaiden aluepäällikkö. ”Kumppanuus Skanskan kanssa merkitsee TCS:lle uutta kasvualuetta Pohjoismaissa. EPC-alan globaalin asiantuntemuksemme ja digitaalisten teknologioiden osaamisemme avulla varmistamme, että Skanska saavuttaa pitkän aikavälin strategiset tavoitteensa."
TCS:llä on ollut yli 30 vuoden ajan keskeinen rooli Ruotsin suurimpien organisaatioiden digitaalisten valmiuksien kehittämisessä. TCS on tuonut asiakkailleen uusimmat innovaatiot varmistaakseen, että nämä saavuttavat pitkän aikavälin tavoitteensa. Kahdeksan viime vuoden ajan TCS on ollut ykkösenä riippumattomassa asiakastyytyväisyyskyselyssä, joka on suunnattu Euroopan suurimmille IT-palveluja ostaville yrityksille.
TCS:n Machine First -toimitusmalli hyödyntää automaatiota, robotiikkaa ja tekoälyä auttaakseen yrityksiä saavuttamaan liiketoimintansa tulokset nopeammin ja pienemmällä riskillä antamalla teknologialle etuoikeuden tehtävien suorittamisessa. Perustehtävien automatisointi antaa ihmisille mahdollisuuden kehittyä työn tekijöistä muutoksen ajureiksi. Yritykset puolestaan voivat hyödyntää erittäin luotettavia palveluita, jotka avaavat liiketoiminnalle digitaalisten mahdollisuuksien maailman.