Netprofilen tiedotteet

Marimekko yhteistyöhön Nitorin ja Hi Shinen kanssa – tavoitteena uniikki digitaalinen asiakaskokemus

Kirjoittanut Netprofile | 19.3.2025 9:43

Suomalainen lifestyle-designyritys Marimekko on valinnut Nitorin ja Hi Shinen kumppanikseen uuden digitaalisen kanavan kehittämiseksi. Tammikuussa 2025 käynnistynyt hanke yhdistää Nitorin ohjelmisto-osaamisen Hi Shinen luovaan teknologia- ja brändiosaamiseen.

Nitor ja Hi Shine vastaavat yhdessä Marimekon tulevan digitaalisen kanavan  konseptoinnista, suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta. Marimekko haluaa tarjota globaalille asiakaskunnalleen uuden tavan vuorovaikuttaa brändin kanssa ja näin parantaa asiakaskokemusta entisestään.  

“Nitorin ja Hi Shinen omistautuminen, luovuus ja kovan tason teknologiaosaaminen tekivät vaikutuksen. Lisäksi he osoittivat syvää ymmärrystä Marimekon brändistä sekä toimialasta ja asiakaskokemuksen kehittämisestä. Nitorin ja Hi Shinen lähestymistavassa luovuus ja vankka teknologinen pohja yhdistyvät kiinnostavalla tavalla”, Marimekon digitaalisesta liiketoiminnasta vastaava johtaja Jarno Kartela kertoo. 

Marimekon uuden digitaalisen kanavan kehitystyö on Nitorille strategisesti merkittävä askel yhtiön ekosysteemin kehittämisessä ja kansainvälisen aseman vahvistamisessa. Nitor toimii tammikuussa 2024 perustetun luovan teknologiatoimisto Hi Shinen vähemmistöosakkaana ja taustatukena.

“On hienoa päästä työskentelemään Marimekon kaltaisen ikonisen brändin kanssa. Hanke tuo Nitorin ja Hi Shinen osaamisen yhteen parhaalla mahdollisella tavalla: luovaa digitaalisten tuotteiden suunnittelua ja maailmanluokan insinööriosaamista. Uniikkeja tuotteita on mahdoton luoda ilman suunnittelijan ja sepän tiivistä yhteistyötä, oli kyse tekstiileistä, keittiötarvikkeista tai digitaalisista tuotteista”, Nitorin kaupallinen johtaja Ville Himberg sanoo. 

Marimekko on hiljattain uusinut verkkokauppansa hyödyntäen moderneja teknologioita. Teknologia-alustan composable commerce -lähestymistapa mahdollistaa aiempaa personoidumman ja kilpailukykyisemmän asiakaskokemuksen. Edelläkävijyyttä osoittavat teknologiavalinnat mahdollistavat uusien kanavien ja toiminnallisuuksien nopeamman ja kustannustehokkaamman kehittämisen.

“Kilpaillussa markkinassa brändien on aktiivisesti löydettävä uusia tapoja olla olemassa ja rakentaa suhdettaan kuluttajiin. Mainonnan keskellä kasvaneet uuden sukupolven kuluttajat eivät etsi pelkästään kiinnostavia tuotteita, vaan yhteisöjä ja merkityksellisiä kokemuksia. Yhdessä rakennamme Marimekon universumia sellaiseksi, joka kannustaa tutkimaan, viettämään aikaa ja luomaan aitoja yhteyksiä”, Hi Shinen strategiajohtaja Matilda Kivelä kuvaa.

Kumppanivalinnan kriteereiksi Marimekko asetti muun muassa tekniset kyvykkyydet, suunnittelu- ja konseptointiosaamisen sekä tiimien yhteensopivuuden. Nitor ja Hi Shine saivat lisäksi erityistä kiitosta luovan tiimin aktiivisesta ja yhteistyötä ruokkivasta työskentelytavasta.

Lisätiedot:

Ville Himberg, Chief Commercial Officer, Nitor
+358 50 586 5133
ville.himberg@nitor.com   

Timo Puronen, CEO & Founding Partner, Hi Shine
+358 45 657 8940
timo@hishine.co