Paljonko sinulle maksetaan sähköpostien lukemisesta?

07.02.2019

Digital detox eli vapaaehtoinen luopuminen digitaalisten palvelujen käytöstä määräajaksi on vähän niin kuin tipaton tammikuu. Sanaparissa on mukava alkusointu, ja se tarjoaa helpon tavan tuntea itsensä hetken aikaa paremmaksi ihmiseksi. Sitten paaston jälkeen voi taas palata vanhoihin huonoihin tapoihin.

Tagit: Sosiaalinen media, digital detox, minimalismi, Cal Newport

Pauliina astui remmiin ja koko Netprofilen some-elämä räjähti – uusi virtuaalitiimi tuo poikkeuksellista lisäarvoa asiakkaille

18.01.2019


Kuvassa vasemmalta: Hanna-Maria Lifländer, Maisa Mattila, Emmi Paunonen, Pauliina Ihalainen ja Laura Nousiainen.

Tagit: Sosiaalinen media

Mistä valmistuu sometieteen tohtoreita?

08.11.2018

Jos unelma-ammattisi on lääkäri, poliisi, insinööri tai vaikkapa viestintäkonsultti, polku tähän on selkeä. Valitset vain sopivan opinahjon, jossa saat pätevää koulutusta, ja muutaman vuoden kuluttua olet valmis astumaan tutkintopaperit kourassa koulun porteista ulos työelämään.

Tagit: Sosiaalinen media, MOOC, koulutus, nettikurssit, opiskelu

Somekohut ja mainekriisit - 4 neuvoa ehkäisyyn

01.03.2018

Somekohun, mediajupakan tai oikean kriisin myllerrykseen tuskin kukaan toivoo joutuvansa. Jokainen ammatti-ihminen tietää, että sosiaalisen median aikakaudella kohut voivat kohdata ketä tahansa ja jopa bisneksen arkea koettelevaksi mainekriisiksi asti. Ketä tahansa – sinuakin.
 

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, markkinointiviestintä, Kirjallisuus, kriisiviestintä, some, mediakriisi

5 vinkkiä Instagram Stories  -mainontaan 

21.02.2018

Viime vuosi toi yrityksille jälleen uusia mahdollisuuksia viestintään ja markkinointiin. Yksi niistä on Instagram Stories, joka alkuun joutui naljailun kohteeksi Snapchatin kopioimisesta, mutta nousi nopeasti suosituimmaksi lyhytvideoiden jakokanavaksi. Ainakin omaa silmää Storiesin visut ja uusimmat fontit miellyttävät Snapchatia enemmän. 

Tagit: Sosiaalinen media, digitaalinen markkinointi, Instagram

5 oppia kohti Instagram-menestystä

17.11.2017

Sosiaalisen median kanava Instagram on kovassa kasvussa. Kasvua on muun muassa ennustanut Annalect Finland, jonka Instagram-kuluttajatutkimuksen mukaan Instagram-käyttäjien määrän odotetaan vuonna 2017 Suomessa nousevan 1,4 miljoonasta 1,6 miljoonaan. Kanavan kiihtyvän kasvun innoittamana osallistuin Hilary Rushfordin Instagram-webinaariin, jonka lupauksena oli Instagram-yritystilini räjähdysmäinen kasvu.

Tagit: Sosiaalinen media, Instagram

Mikset sinäkin tuottaisi videoita?

31.10.2017

Kävimme syksyllä Netprofile Tourin merkeissä hakemassa sisältömarkkinoinnin viimeisimpiä oppeja Bostonissa järjestetystä Inbound 2017- tapahtumasta. Oma agendani painottui pitkälti videoita käsitteleviin esityksiin, ja dataanmenevänä tyyppinä pistin ylös erityisesti videoiden puolesta puhuvia numeroita.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Video, Sosiaalinen media, #netprofiletour, Facebook Live

Twin Peaks -fanikulttuuri someajassa

02.08.2017

Seuraa hc-fanin tunnustuksia. Kun TV-sarja Twin Peaksin ensimmäiset kaksi tuotantokautta näytettiin Maikkarilla 1990-luvun alussa, kävin itse vielä peruskoulua ja seurasin tarinan etenemistä salaa aina mahdollisuuden avautuessa. Osa jaksoista jäi väistämättä katsomatta, mutta tilanne korjautui, kun löysin matkalta sattumalta Twin Peaks VHS-setin ja palasin kotiin reppu täynnä kasetteja.

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, media, Twin Peaks, Fanikulttuuri

LinkedIn työkäyttöön ja Facebook siviilijuttuihin – vaiko sittenkin toisin päin?

17.05.2017

Nykyään jo takapajuisinkin paja alkaa ymmärtää, että sosiaalisella medialla voi olla bisnestä edistävä vaikutus. Edistyksellisimmät kannustavat jopa työntekijöitä jakamaan firman fiiliksiä omilta sometileiltään.

Tagit: Sosiaalinen media, Markkinointi, Myynti, Inbound marketing, Hubspot

3 tapaa pilata tubettajayhteistyö

11.05.2017

Kaupallinen yhteistyö Youtube-tähtien kanssa on hauskaa! Rahaa vastaan oman tuotteen tai palvelun saa mukaan hassulle videolle, minkä seurauksena brändisi profiloituu cooliksi ja katsojat ryntäävät sankoin joukoin ostoskorien äärelle.

Etenkin nuorisolaiset tunnustavat avoimestiettä tuotteiden esilletuonti tube-videoissa vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä. Kääntöpuolena on se, että kaupallisia videoita voi puskea starojen kanaviin jopa liikaa.

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, Markkinointi, Tubettajayhteistyö, Youtube

Kirjoittanut

Uusimmat

Kategoriat

see all

Twitter