LUE JA OPI!

Netprofilen blogi kertoo, mitä viestinnän maailmassa tapahtuu juuri nyt.



Miksi kannattaa luottaa niche-sisällön voimaan?

02.08.2018

Sisältömarkkinointi etsii jatkuvasti vastausta kysymykseen: mikä sisältö puree? Jokainen uusi trendi kiertyy saman kysymyksen ympärille. Itse uskon niche-sisältöjen nousuun, koska niche on ylivertaisen relevantti keino päästä shortille.

Tagit: Sisältömarkkinointi, hakukonemarkkinointi, SEO, niche-sisällöt, inbound-markkinointi



Sisältömarkkinoinnin 7 trendiä loppuvuodelle

12.07.2018


Sisältömarkkinointi on juuri nyt erityisen ajankohtaista, sillä alan suurin tapahtuma, Bostonissa vuosittain järjestettävä Inbound on aivan nurkan takana. Uskon, että viime vuosien tapaan tapahtuman kuumimmat puheenaiheet rantautuvat tälläkin kertaa suomalaisten sisältömarkkinointitoimistojen arkeen. Netprofile tourin merkeissä myös minä itse lähden paikan päälle haistelemaan tilaisuuden oppeja ja tunnelmia.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Markkinointiautomaatio, Inbound marketing, Trendit



Nostatko volyymia, kun pitäisi vaihtaa musiikkia?

12.04.2018



Markkinointiautomaatiosta puhutaan paljon, mutta usein se käsitetään vain jonkinlaiseksi kapeaksi tekniseksi ratkaisuksi.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Teknologia, Markkinointiautomaatio, Markkinointi, blogit



Tuhlaatko rahaa huonoihin otsikoihin? Näin teet parempia

11.01.2018

 

Jos puheenaiheista on puutetta, saa otsikoinnista ja etenkin klikkiotsikoinnista yleensä keskustelun aikaan. Klikkiotsikoista keskustelemalla voi hellyttävän yksimielisesti jeesustella ainakin viisi minuuttia, kuinka mahdottomaksi on maailma mennyt, ja miten ärsyttäviä klikkiotsikot ovat. 

Tagit: Sisältömarkkinointi, Markkinointi, Inbound marketing, otsikko, otsikointi



Mikset sinäkin tuottaisi videoita?

31.10.2017

Kävimme syksyllä Netprofile Tourin merkeissä hakemassa sisältömarkkinoinnin viimeisimpiä oppeja Bostonissa järjestetystä Inbound 2017- tapahtumasta. Oma agendani painottui pitkälti videoita käsitteleviin esityksiin, ja dataanmenevänä tyyppinä pistin ylös erityisesti videoiden puolesta puhuvia numeroita.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Video, Sosiaalinen media, #netprofiletour, Facebook Live



Dark social - uskallatko markkinoida mittaamatta?

11.10.2016

Terveisiä Lontoosta, missä kävin aistimassa markkinoinnin kansainvälisiä virtauksia Festival of Marketing -tapahtumassa. Seuraavassa keskeiset havainnot kahden päivän sessioista. 

Tagit: Sisältömarkkinointi, Markkinointi, dark social, analytiikka, data



Asiantuntijuus on vaaraksi aikuisen kehitykselle

29.08.2016

”Minäpä kerron! Selitän, avaan, listaan, pohdin ja jaan! Minulla on paljon kokemusta ja viisaita ajatuksia!”

Tagit: Sisältömarkkinointi, Sosiaalinen media



Somemarkkinoija, tee reilua ihmiskauppaa

16.06.2016

On vuosi 2016 ja vaikuttaa siltä, että viimeisetkin perinteisen markkinoinnin mohikaanit ovat pikkuhiljaa kiinnostuneet blogiyhteistöistä, brändilähettiläistä ja muista sosiaalisen median tarjoamista mahdollisuuksista. Nuorisolaisten keskuudessa tubettajat ovat suositumpia kuin poptähdet, ja mediatalot haalivat talliinsa blogaajia oikealta ja vasemmalta.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Sosiaalinen media, Markkinointi



Munapäästä mielenkiintoiseksi – käynnistä sisältömarkkinointi parhailla käytännöillä, ja heitä ne sen jälkeen roskiin

26.04.2016

Jokainen Twitteriä käyttänyt tietää munapään: 

 

Kyseessä on tietysti Twitterin vakioprofiilikuva, joka edustaa uutta käyttäjää, kunnes tämä laittaa oman kuvansa tilalle. Munapää on melko varma merkki siitä, että ihmistä sen takana ei suuremmin kiinnosta Twitter.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Viestintä, Sosiaalinen media, Markkinointiautomaatio, tarinankerronta



Otsikko on uusi leipäteksti, eli miten digimarkkinointi ei ole juuri muuttunut sitten vuoden 1963

14.04.2016

Ette muuten arvaa, miten suuri houkutus on jättää tämä teksti vain tähän... Mutta jatketaan nyt kuitenkin.  

Oletteko viime aikoina miettineet, että sisältömarkkinoinnissa on nyt käsillä aivan uudenlaiset ja vaikeasti ymmärrettävät ajat? Internetissä viuhuu tekstiä ja syötettä eetteri sakeana ja virrasta erottautuminen on työlästä ellei jopa mahdotonta ilman välkkyviä valoja tai moraalittomia klikkiotsikoita. 

Tagit: Sisältömarkkinointi, Markkinointi

    Kirjoittanut

    Uusimmat

    Kategoriat

    see all

    Twitter