LUE JA OPI!

Netprofilen blogi kertoo, mitä viestinnän maailmassa tapahtuu juuri nyt.



Markkinointi tarvitsee generalisteja!

13.09.2019

Kun luovuus ja tehokkuus taistelivat, kumpi voitti? Viime vuosina tehokkuus on ollut markkinointialan diskurssissa vahvasti niskan päällä. Markkinointi on matematiikkaa, on korostettu. Vihdoinkin markkinointi on kunnolla mitattavissa, aina ensikontaktista kassalle asti!

Tagit: Markkinointi, #netprofiletour, Markkinointiteknologia



3 hyödyllistä työkalua, joihin ihastuin growth hacking -kurssilla

29.08.2019

Growth hacking on terminä ollut jo pitkään varsin trendikäs, mutta sen käytännön merkityksestä ja hyödyistä liikkuu kaduilla monenlaista juttua. Olin itsekin alkuun vähän epäileväinen, että näinköhän tässä on taas keksitty uusi hienompi sama kuvaamaan samaa, mitä on tehty jo muinaisen Rooman ajoista lähtien.

Tagit: Markkinointi, Markkinointiteknologia, viestintäkonsultti, sovellukset, growth hacking



SXSW: B2B-brändistrategian ytimessä oli tuote. Nyt siellä ovat tunteet ja ihmiset.

12.04.2019



Ensivaikutelma syntyy silmänräpäyksessä ja hatarin eväin.

Ulkonäöllä on merkitystään suurempi vaikutus ensimmäisen pika-arvioinnin tulokseen. Tiedostamattomat tunteet ja tietoiset ajatukset sekoittuvat iloisesti keskenään. Todelliset ominaisuudet selviävät lähemmän tuttavuuden myötä, mutta aitoon objektiivisuuteen emme yllä juuri koskaan.

Tagit: Markkinointi, #netprofiletour, brändi, SXSW, johtaminen



Asiakas on aina väärässä – mutta älä kerro sitä hänelle

18.03.2019

Tunnustan, otsikko on pötyä. Mutta lupaan, että se ei ole puhdas klikkiotsikko. Markkinointiviestinnässä siinä missä muillakin aloilla asiakas ei vain aina ole kaikentietävä kuningas, vaikka maksaa viulut. Erehtyminen on inhimillistä. Missä kaikessa asiakas voikaan olla väärässä – ja miten kuitenkin pidät asiakkaan tyytyväisenä?

Tagit: Markkinointi, markkinointiviestintä, viestintä, viestintäkonsultointi, asiakashoiva, myytti, asiakassuhde



Opettavainen tarina muurahaisesta ja markkinoinnista

01.02.2019

Olipa kerran ahkera muurahainen. Hän työskenteli keskikokoisessa suomalaisessa muurahaisyhdyskunnassa, jolla oli muutama keko ja alallaan kohtalaisen vakiintunut asema. Etenkin end-to-end-kirvanhoitoratkaisujen tarjoajana yhdyskunnalla oli jonkinlainen maine jopa metsän toisella puolella. 

Tagit: Viestintä, Markkinointi



Miten erottautua markkinointiviestinnän kentällä? Tässä 3 testattua keinoa

28.01.2019

Asiakkaan näkökulmasta markkinointiviestinnän kenttä on yhtä sotkua. Mainos-, viestintä-, digi-, tapahtuma ja ties mitkä vaikuttamis-myymis-liiketoiminta-verkkofirmat toimivat suloisesti limittäin ja päällekkäin. 

Tagit: Markkinointi, viestintä, vuoden toimisto



Markkinointiviestijän ATK-bingo 2019

11.12.2018

Konsulttimme kurkistivat uuden vuoden kynnyksellä kristallipalloon ja listasivat tulevan vuoden kuumimmat puheenaiheet teknologiaviestinnän ja -markkinoinnin saralla. Syntyi ATK-bingo, jonka voit ladata tästä mukaasi ja rastia siitä trendisanat sitä mukaa, kun niitä alkaa esiintyä. Ensimmäinen bingorivin saanut on tervetullut meille kylään kahville! 

Tagit: Viestintä, Markkinointi, markkinointiviestintä, Trendit



Nostatko volyymia, kun pitäisi vaihtaa musiikkia?

12.04.2018



Markkinointiautomaatiosta puhutaan paljon, mutta usein se käsitetään vain jonkinlaiseksi kapeaksi tekniseksi ratkaisuksi.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Teknologia, Markkinointiautomaatio, Markkinointi, blogit



Algoritmi: kaveri, jonka iholla haluat olla

22.03.2018

Photo: Juha Frey

Sana algoritmi oli SXSW-teknologiatapahtumassa kaikkien huulilla. Oli tarve, ratkaisu tai toimiala mikä vain, toteutuksen taustalla on yhä useammin jonkin sortin algoritmi. Mitä oppivampi, sitä innostavampi.

Tagit: Markkinointi, #netprofiletour, algoritmi



Tuhlaatko rahaa huonoihin otsikoihin? Näin teet parempia

11.01.2018

 

Jos puheenaiheista on puutetta, saa otsikoinnista ja etenkin klikkiotsikoinnista yleensä keskustelun aikaan. Klikkiotsikoista keskustelemalla voi hellyttävän yksimielisesti jeesustella ainakin viisi minuuttia, kuinka mahdottomaksi on maailma mennyt, ja miten ärsyttäviä klikkiotsikot ovat. 

Tagit: Sisältömarkkinointi, Markkinointi, Inbound marketing, otsikko, otsikointi

    Kirjoittanut

    Uusimmat

    Kategoriat

    see all

    Twitter