LUE JA OPI!

Netprofilen blogi kertoo, mitä viestinnän maailmassa tapahtuu juuri nyt.

Unohda keskivertoasiakas – inklusiivisuus on päivän sana

23.05.2019

”Nörttien Disneylandiksi” nimetty The Next Web -konferenssi joutui pari vuotta sitten kriitikoiden hampaisiin, kun ilmeni, että tapahtuman puhujista vain 25% oli naisia ja heille myös maksettiin pienempi korvaus kuin miehille.

Kenties vastauksena tähän nimenomaiseen haasteeseen tai kenties ajan hengen mukaisesti tapahtumasta löytyi tänä vuonna kokonaan oma ”The Future Is Female” -teltta, jonka ohjelma oli omistettu naisyrittäjille ja teknologian alalla työskenteleville naisille. Diversiteetin ja inklusiivisuuden teemat nousivat vahvasti esille myös muissa puheenvuoroissa.

Tagit: #netprofiletour, The Next Web, asiakaskokemus, palvelumuotoilu, inklusiivisuus

Tuntuuko sinusta, että esimiehesi arvostaa sinua? Minusta tuntuu – ja se näkyy asiakkaille asti

24.04.2019

Jos ei olisi Asiakasta, ei olisi yritystä. Asiakas viedään lounaalle tai lätkämatsiin, Asiakasta onnitellaan merkkipäivinä, Asiakasta tervehditään iloisesti ja kysytään, mitä [lisää tähän puolison/lemmikin/lapsen nimi] kuuluu sitten viime näkemän. Tätä yhtään vähättelemättä, oletko tullut ajatelleeksi, kuka sitä Asiakasta näin erinomaisesti kohtelee?

Tagit: työ, duuni, asiakaskokemus, työyhteisö, työntekijäkokemus

Kuka uskoisi myyjää? Asiakkaan arvio on aina väkevämpi viesti

04.10.2018

Miten kasvattaa liiketoimintaa, kun vain viisi prosenttia potentiaalisista asiakkaista uskoo, mitä myyjä tai markkinoija sanoo? Vertailun vuoksi, kulmakahvilan baristan juttuihin luottaa kymmenen prosenttia ihmisistä, opettajan sanaa pitää totena vajaa puolet ja palomiestä tottelee hieman yli 60 prosenttia ihmisistä.

Tagit: asiakaskokemus, inbound-markkinointi

Pettynyt prospekti vai sitoutunut asiakas? Onnistuminen on markkinoijasta kiinni.

24.08.2018

Asiakaskokemus on ainakin yhtä tärkeä kuin itse tuote tai palvelu. Ostan vain yrityksiltä, joihin luotan. Rima hyvälle asiakaskokemukselle on korkeammalla kuin koskaan aiemmin.

En ole näiden mielipiteiden kanssa yksin: samalla tavalla ajattelee selvä enemmistö noin 6700 kuluttaja- ja yritysasiakkaasta, joita Salesforce Research haastatteli tuoreeseen State of the Connected Customer -tutkimukseen.

Tagit: Sisältömarkkinointi, digitaalinen markkinointi, asiakaskokemus, inbound-markkinointi

Digiviestintä on sekuntipeliä, jossa ratkaisevat aitous ja vuorovaikutteisuus

26.04.2018


Kuvittele Lontoon maamerkki Big Ben. Kellotornilla on pituutta yhteensä 96,3 metriä. Arviolta tuon verran päivityksiä, kuvia ja videoita näkyy jokaisen somekäyttäjän uutisvirrassa keskimäärin joka ikinen päivä. Hurja kilpailu näkyvyydestä, eikö? 

Tagit: #netprofiletour, chatbot, markkinointiviestintä, analytiikka, data, Markkinointiteknologia, asiakaskokemus, some, tekoäly

Teksti on edelleen digimarkkinoinnin kuningas ja 4 muuta trendiä

28.03.2018

Kun lähdin omalla Netprofile Tour -vuorollani Sloveniaan InOrbit-digimarkkinointitapahtumaan, en tiennyt maasta muuta kuin pääkaupungin. Yrittäkääpäs muuten sanoa Ljubljana nopeasti kymmenen kertaa peräkkäin! Onneksi suunta ei nyt kuitenkaan ollut sinne, vaan suomalaisen suuhun paremmin sopivaan Slovenian rannikon helmeen, Portoroziin.

Tagit: #netprofiletour, digitaalinen markkinointi, asiakaskokemus, Trendit, SEO, blogit

Viestijä - osaatko jo hyödyntää palvelumuotoilua?

22.09.2017

Asiakaskokemus on sana, joka on uinut varmasti jokaisen markkinoijan tietoisuuteen. Se on yritysmaailman megatrendi, jota vastaan tuskin yksikään organisaatio uskaltaa asettua. 

Tagit: asiakaskokemus, palvelumuotoilu

    Kirjoittanut

    Uusimmat

    Kategoriat

    see all

    Twitter