Topi Kanniainen 2.8.2019 12:58

Verkkokurssilta prenikka Linkediniin? Kesällä ehtii opiskella

Kuva_sertifikaatteja_selka_hiessa_kayta_luppoaika_opiskeluun

Netprofilen toimisto ei hiljene heinäkuussakaan. Tänä vuonna toimistolla on asiakastöiden lisäksi ahkeroitu Hubspot-sertifikaatteja. Eikä vain toimistolla, vaan junassa, kotisohvalla, bussissa, puistossa ja kirjastossa.

Netprofile on Hubspotin jälleenmyyjä ja partneri. Olemme rakentaneet Hubspotin päälle niin omat kuin monen asiakkaammekin verkkosivut, joiden avulla autamme asiakkaitamme saamaan liidejä ja sitä kautta myyntiä.

Osa meistä tekee Hubspotin parissa paljonkin töitä. Itse käytän ohjelmistoa vähemmän, mutta tänä kesänä otin luppoajasta kaiken irti ja ahkeroin sertifikaatteja urakalla. Ne nimittäin käsittelevän paljon muutakin kuin Hubspotia: muun muassa markkinointia, sosiaalista mediaa, sisältöjä ja myyntiä.

Englanninkieliset videot on selvästi tehty ihmisille, jotka eivät puhu englantia äidinkielenään. Jos teemat ovat tuttuja, kannattaa videoita katsoa valikoiden – muuten amerikkalainen rautalanka voi ärsyttää.

Ilmaisia kursseja hiljaisiin päiviin

Katsoin osan videoista 150 prosentin nopeudella. Kerronnan tahti on niin verkkainen, että se riitti usein mainiosti kuullun ymmärtämiseen.

Itse sertifikaatin saa tekemällä noin tunnin kestävän monivalintakokeen. Koe voi olla sertifikaatista riippuen yllättävän vaativa, joten opiskelu kyllä kannattaa! Yritin suorittaa yhtä sertifikaateista menemällä suoraan kokeeseen, mutta reteä asenne johti reputukseen.

Suoritin kuusi sertifikaattia parissa viikossa. Sain eniten irti Social media- ja Growth-driven design -sertifikaateista.

Growth-driven design käsittelee verkkosivu-uudistusten tekemistä etenkin isommissa organisaatioissa. Kyseessä on uusi työtapa, jonka avulla verkkosivu valjastetaan pelkän esitteen roolin sijaan vahvemmin koko talon työkaluksi, jota päivitetään jatkuvasti. Uusi työtapa on kasvattanut rutkasti monen yrityksen myyntiä.

Sosiaalisen median sertifikaatti on kätevä tapa päivittää todennäköisesti vanhentuneet tietonsa eri kanavista ja niiden käytöstä. Jos inbound-markkinointi puolestaan kiinnostaa, kannattaa aloittaa alkeista eli Inbound-sertifikaatista.

Sertifikaattien lisäksi Hubspot Academysta löytyy paljon lyhyempiä kursseja aina kirjoittamisesta Instagram-markkinointistrategian luomiseen. 

Löydät kaikki sertifikaatit Hubspot Academysta. Opiskelu vaatii ilmaisen tilin luomisen. 

Lataa oppaamme B2B-teknologiayrityksen 7 askelta markkinointiautomaation maailmaan!

Kuva: Good Free Photos on Unsplash