Uutuudet tutuiksi bloggaajatapahtuman kautta

05.04.2017

Kansikuva.jpg 

Bloggaajatapahtuman järjestäminen on loistava keino saada somevaikuttajat paikalle silloin, kun on tarvetta esitellä esimerkiksi tuoteuutuuksia suuremmalle joukolle. Toteutimme sellaisen viimeksi asiakkaamme Lenovon puolesta maaliskuun lopussa. Esillä oli useita luoville ammattilaisille suunnattuja uutuustuotteita, mukaan lukien Lenovon Yoga Book -tabletit, Phab 2 Pro -puhelimet sekä Moto Modsit. Tapahtumassa mukana oli designmyymälä TRE, joka tarjosi tyylikkäät tilansa Helsingin ydinkeskustassa käyttöömme koko aamuksi.

Kutsuimme parin tunnin aamiaistilaisuuteen lifestyle-bloggaajia ja toimittajia, joita saapui paikalle erinomainen määrä – liki 40 henkeä. Saimme lisäksi paljon yhteydenottoja sellaisiltakin bloggaajilta, jotka eivät päässet paikalle, mutta kiinnostuivat silti Lenovon tuotteista ja uutisista.

IMG_6152.jpgKuva_2.jpg

rajattu.jpg

Tapahtumaa varten teimme yhteistyötä Pupulandia-bloggaaja Jenni Rotosen sekä sisustusbloggaaja Susanna Vennon kanssa, joista kumpikin pääsi kokeilemaan Yoga Bookia ennakkoon ja jakoi kokemuksiaan tilaisuuteen osallistuneille. Susanna Vento esitteli lisäksi upouuden Phab 2 Pro AR-puhelimen hyötyjä sisustajille ja Jenni Rotonen Moto True Zoomia valokuvaajille. Kuvataiteilija Teemu Keisteri piirsi puolestaan vieraista ukkeli-muotokuviaYoga Bookia hyödyntäen. Kaikki aamun kutsuvieraat pääsivät luonnollisesti hypistelemään kaikkia laitteita myös itsenäisesti.

Julkaisuja tilaisuudesta näkyi mukavasti erityisesti Instagramissa, mutta myös Facebookissa, Snapchatissa ja blogeissa. Erona aiempiin tapahtumiin tällä kertaa ehkä yllättävintä oli huomata, miten moni julkaisi Instagramiin kuvien sijaan tarinaa. Tämä kenties selittyy sillä, että ammattibloggaajista yhä useampi haluaa säilyttää tilillään tietynlaisen oman tyylinsä, jolloin Instagram-tarinat sopivat arkihetkien jakoon paremmin. Sovimme tilaisuuden aikana myös useista tuotelainoista toimittajien kanssa.

Lopuksi vielä jakoon muutamia keskeisiä oppeja vastaavien tilaisuuksien järjestäjille:

* Panosta ohjelmaan, jotta erotut muista samaan aikaan järjestettävistä tilaisuuksista. Bloggaajien ja toimittajien ajasta käydään kovaa kilpailua!

* Suunnittele ajankohta tarkoin. Aamutilaisuudessa ollaan virkeitä, illalla viinitarjoilujen ääressä tunnelma muuttuu.

* Päivitä kutsulista ajan tasalle. Pari vuotta sitten kontaktoidut bloggaajat eivät välttämättä ole enää aktiivisia.

* Varmista jaettavat hetket. Parhaat some-kuvat syntyvät kunnon valaistuksessa ja kuvauksellisessa ympäristössä.

 

 

Tilaa-Netprofilen-uutiskirje

Tagit: Teknologia, Sosiaalinen media, Markkinointi, Bloggaritapahtuma, Tapahtumamarkkinointi

Kirjoittanut

Twitter