Viestijä, sinäkin olet savanni-ihminen

08.09.2017

Haluatko varmistaa oman luovuutesi, saada ideat virtaamaan? Oikea ratkaisu on toimia samoin kuin esivanhempamme savannilla: liikkua niin paljon kuin mahdollista. 

Tagit: Viestintä, työ, duuni

INBOUND2017-tärpit sosiaalisen median asiantuntijalle

16.08.2017

Syyskuun lopussa Bostonissa järjestetään INBOUND2017-tapahtuma, johon myös me netprofilelaiset matkustamme peräti kolmen asiantuntijan voimin kuulemaan yli kahtasataa puhujaa yli 19 000 muun osallistujan kanssa. Reissu on osa Netprofile Tour -kiertuetta, jossa matkustamme mielenkiintoisiin tapahtumiin ympäri maailman.

Tagit: Viestintä, Markkinointi, #netprofiletour, Inbound marketing, Tapahtuma

Tämän päivän supermarkkinoija on empaattinen nörtti

09.08.2017

Nörttitapahtumana vuonna 2011 alkanut Turing Fest on vuosien varrella laajentunut käsittämään myös pehmeämpiä aloja, kuten strategiaa ja markkinointia. Kaksipäiväisen tapahtuman neljästä teemasta vain yksi käsitteli enää varsinaisia insinööritaitoja.

Tagit: Viestintä, Teknologia, Markkinointi, #netprofiletour, mainonta, Tapahtuma, The Turing Fest

Twin Peaks -fanikulttuuri someajassa

02.08.2017

Seuraa hc-fanin tunnustuksia. Kun TV-sarja Twin Peaksin ensimmäiset kaksi tuotantokautta näytettiin Maikkarilla 1990-luvun alussa, kävin itse vielä peruskoulua ja seurasin tarinan etenemistä salaa aina mahdollisuuden avautuessa. Osa jaksoista jäi väistämättä katsomatta, mutta tilanne korjautui, kun löysin matkalta sattumalta Twin Peaks VHS-setin ja palasin kotiin reppu täynnä kasetteja.

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, media, Twin Peaks, Fanikulttuuri

3 + 2 webinaarialustaa vertailussa

29.06.2017

Webinaarin järjestäjän tärkein yksittäinen valinta koskee tekniikkaa. Mikä siis on paras valinta webinaarialustaksi? Nopealla googlauksella voi bongata tusinoittain pilvipohjaisia webinaarialustoja. Ennen kuin tekee ostopäätöksen, kannattaa puntaroida, miten vaihtoehdot vastaavat omia tarpeita ja toiveita.

Tagit: Viestintä, Teknologia, Digitalisaatio, webinaari

Re:Publica: Valeuutisia ja faktantarkistusta

14.06.2017

Hanna-Maria Lifländer sukelsi internetin harmaalle alueelle Berliinin Re:Publica-tapahtumassa. Tänä vuonna keskustelevasta ja kriittisestäkin ilmapiiristä tunnettu tapahtuma oli omistettu yksilöille ja organisaatioille, jotka taistelevat lehdistönvapauden puolesta, valeuutisia ja kuplautumista vastaan.

Tagit: Viestintä, podcast, #netprofiletour, digitaalinen markkinointi, Digitalisaatio, #rp17

Digiyhteiskunnan akuuteimmat päänsäryt re:publican käsittelyssä

22.05.2017

Käytin mainion Netprofile Tour -mahdollisuuteni tänä vuonna Berliinin re:publicaan, josta kiinnostuin konsulttimme Essin viimevuotisen vierailun innostamana. Tapahtuma keskittyi tälläkin kertaa teknologian rooliin yhteiskunnassa laajemmin, ja motolla "Love Out Loud" kiinnitettiin huomio erityisesti vihapuhetta, väkivaltaa ja epäoikeudenmukaisuutta vastaan taisteleviin yksilöihin, organisaatioihin ja projekteihin.

Tagit: Viestintä, Teknologia, #netprofiletour, Digitalisaatio

3 tapaa pilata tubettajayhteistyö

11.05.2017

Kaupallinen yhteistyö Youtube-tähtien kanssa on hauskaa! Rahaa vastaan oman tuotteen tai palvelun saa mukaan hassulle videolle, minkä seurauksena brändisi profiloituu cooliksi ja katsojat ryntäävät sankoin joukoin ostoskorien äärelle.

Etenkin nuorisolaiset tunnustavat avoimestiettä tuotteiden esilletuonti tube-videoissa vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä. Kääntöpuolena on se, että kaupallisia videoita voi puskea starojen kanaviin jopa liikaa.

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, Markkinointi, Tubettajayhteistyö, Youtube

Podcast tappoi yritysvideotähden?

14.03.2017

Pikkupomo huonosti istuvassa puvussa, vahanaamainen asiantuntija puhumassa outoa kapulakieltä. Yritysvideoilla on vaikeaa olla edukseen. Katsojan huomio ei kiinnity itse asiaan, vaan esiintymistä jännittävän puhujan harhailevaan katseeseen tai luonnottoman jäykkään asentoon. Somessa yritysvideoista tulee hittejä oikeastaan vain tahattoman nolouden ja myötähäpeän avulla.

Tagit: Video, Viestintä, Markkinointi, podcast

Markkinoija, ota tietosuoja-asetus haltuun 5 askeleella

06.03.2017

Modernin markkinoinnin ja viestinnän selkäranka, mikä se on? Henkilörekisterit, tietenkin. Juuri niitä taas koskee EU:n tietosuoja-asetus, GDPR. 

Olitpa töissä markkinointi-, viestintä- tai digitoimistossa tai yrityksen markkinointiviestinnässä sinun täytyy tietää, mitä pitää tehdä. 

Tagit: Viestintä, Markkinointi, Sähköpostimarkkinointi, Tietosuoja

Kirjoittanut

Uusimmat

Twitter