Twin Peaks -fanikulttuuri someajassa

02.08.2017

Seuraa hc-fanin tunnustuksia. Kun TV-sarja Twin Peaksin ensimmäiset kaksi tuotantokautta näytettiin Maikkarilla 1990-luvun alussa, kävin itse vielä peruskoulua ja seurasin tarinan etenemistä salaa aina mahdollisuuden avautuessa. Osa jaksoista jäi väistämättä katsomatta, mutta tilanne korjautui, kun löysin matkalta sattumalta Twin Peaks VHS-setin ja palasin kotiin reppu täynnä kasetteja.

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, media, Twin Peaks, Fanikulttuuri

LinkedIn työkäyttöön ja Facebook siviilijuttuihin – vaiko sittenkin toisin päin?

17.05.2017

Nykyään jo takapajuisinkin paja alkaa ymmärtää, että sosiaalisella medialla voi olla bisnestä edistävä vaikutus. Edistyksellisimmät kannustavat jopa työntekijöitä jakamaan firman fiiliksiä omilta sometileiltään.

Tagit: Sosiaalinen media, Markkinointi, Myynti, Inbound marketing, Hubspot

3 tapaa pilata tubettajayhteistyö

11.05.2017

Kaupallinen yhteistyö Youtube-tähtien kanssa on hauskaa! Rahaa vastaan oman tuotteen tai palvelun saa mukaan hassulle videolle, minkä seurauksena brändisi profiloituu cooliksi ja katsojat ryntäävät sankoin joukoin ostoskorien äärelle.

Etenkin nuorisolaiset tunnustavat avoimestiettä tuotteiden esilletuonti tube-videoissa vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä. Kääntöpuolena on se, että kaupallisia videoita voi puskea starojen kanaviin jopa liikaa.

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, Markkinointi, Tubettajayhteistyö, Youtube

Uutuudet tutuiksi bloggaajatapahtuman kautta

05.04.2017

 

Tagit: Teknologia, Sosiaalinen media, Markkinointi, Tapahtumamarkkinointi, Bloggaajatapahtuma

Näin käy, kun lähettää uteliaita ihmisiä maailmalle

23.01.2017

Mistä ammennat ideoita ja vertailukohtia omalle markkinointiviestinnällesi ja työllesi? Jotta me emme juuttuisi tuttuja latuja lykkimään, käynnistimme viime vuonna Netprofile Tourin

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, Markkinointi, podcast

Mites on, oletko sinä uusi sometaiturimme?

20.01.2017

Olet kenties jo löytänyt henkisen työkotisi yhteisömanagerin duunista. Vai oletko muissa duuneissa harjaantunut Twitterin, Facebookin, Linkedinin ja muiden somepalvelujen tulokselliseen käyttöön?

Etsimme nyt kansainvälisesti palkittuun, kokeneeseen ja ketterään markkinointiviestintäammattilaisten mahtitiimiimme digitaalisesta markkinoinnista ja itsensä jatkuvasta kehittämisestä innostuvaa projektipäällikköä.

Ydintehtäviisi kuuluvat asiakkaidemme somekampanjoiden ja -promojen toteutus ja optimointi eri palveluissa, tulosten mittaaminen ja analysointi sekä yhteisömanagerointi.

Nopeasti kehittyvien someduunien lisäksi pääset jalostamaan osaamistasi markkinointiautomaation (Hubspot), mediaviestinnän sekä monipuolisen sisällöntuotannon projekteissa. Saat loistaa kirjoitus-, puhe- ja kuvaustaidoillasi sekä visuaalisella silmälläsi. 

Puhut ja kirjoitat sujuvasti siis somea, suomea ja englantia.

Asiakkaamme ovat edelläkävijöitä teknologian kehittäjinä ja hyödyntäjinä. Työsi rakastaa sinua. Jotta sinäkin rakastaisit työtäsi, teknologinen kehitys on intohimosi. Hengität kyberilmaa, digiä, teknologiaa ja robotiikkaa. Keskimmäinen nimesi on utelias. Asenteesi on can do, myös maanantaisin.

Inspiroiva työyhteisö ja aivonystyröitä haastavat työtehtävät kasvattavat joka päivä osaamispääomaasi. Näet työsi tulokset ja opit uutta myös virheistä, joita et pelkää mutta ehkäiset korkealla työmoraalilla ja kollegiaalisella yhteistyöllä. Osaamisellasi ja asenteellasi on suuri merkitys koko tiimillemme ja erityisesti asiakkaillemme, joille tuotamme poikkeuksellista lisäarvoa.

Maksamme palkkaa ja kaikki perusedut ovat selviö, mutta tulet huomaamaan niiden olevan vain hygieniatekijöitä. Se mitä tarjoamme noiden lisäksi on todellinen syy siihen, miksi olet meidän tiimissämme.

Mitä arvelet, tulisitkos tekemään ihmeitä kanssamme?

Kerro Juhalle perjantaihin 3.2. klo 16 mennessä miksi juuri sinä olet meidän uusi sometaituri, mitä osaamista tuot tiimiimme ja mihin tähtäät ammatillisesti. Juha vastaanottaa viestisi mieluiten mailiinsa [email protected].

Tagit: Sosiaalinen media, digitaalinen markkinointi, työ, duuni

Asiantuntijuus on vaaraksi aikuisen kehitykselle

29.08.2016

”Minäpä kerron! Selitän, avaan, listaan, pohdin ja jaan! Minulla on paljon kokemusta ja viisaita ajatuksia!”

Tagit: Sisältömarkkinointi, Sosiaalinen media

Somemarkkinoija, tee reilua ihmiskauppaa

16.06.2016

On vuosi 2016 ja vaikuttaa siltä, että viimeisetkin perinteisen markkinoinnin mohikaanit ovat pikkuhiljaa kiinnostuneet blogiyhteistöistä, brändilähettiläistä ja muista sosiaalisen median tarjoamista mahdollisuuksista. Nuorisolaisten keskuudessa tubettajat ovat suositumpia kuin poptähdet, ja mediatalot haalivat talliinsa blogaajia oikealta ja vasemmalta.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Sosiaalinen media, Markkinointi

Unohtakaa digitaalinen markkinointi! Niin kultakalakin tekee.

09.05.2016

Ei enää digitaalista markkinointia, vaan markkinointia digitaalisessa maailmassa”. Tällä loistavalla kiteytyksellä alkoi Amsterdamissa huhtikuussa pidetty Digital Marketing World Forum (#DMWF), jossa pääsin käymään #NetprofileTour -oppimiskiertueemme ansiosta.  

Tagit: Sosiaalinen media, Markkinointi, #netprofiletour

Munapäästä mielenkiintoiseksi – käynnistä sisältömarkkinointi parhailla käytännöillä, ja heitä ne sen jälkeen roskiin

26.04.2016

Jokainen Twitteriä käyttänyt tietää munapään: 

 

Kyseessä on tietysti Twitterin vakioprofiilikuva, joka edustaa uutta käyttäjää, kunnes tämä laittaa oman kuvansa tilalle. Munapää on melko varma merkki siitä, että ihmistä sen takana ei suuremmin kiinnosta Twitter.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Viestintä, Sosiaalinen media, Markkinointiautomaatio, tarinankerronta

Kirjoittanut

Twitter