Somemarkkinoija, tee reilua ihmiskauppaa

16.06.2016

On vuosi 2016 ja vaikuttaa siltä, että viimeisetkin perinteisen markkinoinnin mohikaanit ovat pikkuhiljaa kiinnostuneet blogiyhteistöistä, brändilähettiläistä ja muista sosiaalisen median tarjoamista mahdollisuuksista. Nuorisolaisten keskuudessa tubettajat ovat suositumpia kuin poptähdet, ja mediatalot haalivat talliinsa blogaajia oikealta ja vasemmalta.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Sosiaalinen media, Markkinointi

Unohtakaa digitaalinen markkinointi! Niin kultakalakin tekee.

09.05.2016

Ei enää digitaalista markkinointia, vaan markkinointia digitaalisessa maailmassa”. Tällä loistavalla kiteytyksellä alkoi Amsterdamissa huhtikuussa pidetty Digital Marketing World Forum (#DMWF), jossa pääsin käymään #NetprofileTour -oppimiskiertueemme ansiosta.  

Tagit: Sosiaalinen media, Markkinointi, #netprofiletour

Otsikko on uusi leipäteksti, eli miten digimarkkinointi ei ole juuri muuttunut sitten vuoden 1963

14.04.2016

Ette muuten arvaa, miten suuri houkutus on jättää tämä teksti vain tähän... Mutta jatketaan nyt kuitenkin.  

Oletteko viime aikoina miettineet, että sisältömarkkinoinnissa on nyt käsillä aivan uudenlaiset ja vaikeasti ymmärrettävät ajat? Internetissä viuhuu tekstiä ja syötettä eetteri sakeana ja virrasta erottautuminen on työlästä ellei jopa mahdotonta ilman välkkyviä valoja tai moraalittomia klikkiotsikoita. 

Tagit: Sisältömarkkinointi, Markkinointi

Markkinoija, hymyileekö asiakas?

15.03.2016

Viihteessä on voimaa. Harva meistä on jatkuvasti niin hyvällä tuulella, ettei annos iloa parantaisi päivää entisestään. Markkinoijan näkökulmasta viihde herättää huomion ja saa aikaan myönteisiä tunteita, mikä lisää todennäköisyyttä sisällön leviämiseen.

Amerikassa hymyt ovat tunnetusti leveitä, mutta jotain merkittävämpää on takana siinä, että SXSW:n markkinointisessioissa toistuvat ilo ja empatia.

Tagit: Markkinointi

Podcastien mitä missä milloin

15.01.2016

Luurit ovat katukuvassa tuttu näky, mutta yhä useammin niistä ei kuunnellakaan musiikkia vaan puhetta. Tarkemmin sanottuna podcasteja.

Itse taisin törmätä podcasteihin ensimmäisen kerran iTunesissa tehtyjen satunnaisten hakutulosten myötä. Ensimmäinen lähetys, jota aloin seurata ja joka edelleen kuuluu suosikkeihini, oli Freakonomics.

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, Markkinointi, podcast

Opettavainen tarina muurahaisesta ja markkinoinnista

18.12.2015

Olipa kerran ahkera muurahainen. Hän työskenteli keskikokoisessa suomalaisessa muurahaisyhdyskunnassa, jolla oli muutama keko ja alallaan kohtalaisen vakiintunut asema. Etenkin end-to-end-kirvanhoitoratkaisujen tarjoajana yhdyskunnalla oli jonkinlainen maine jopa metsän toisella puolella. 

Tagit: Viestintä, Markkinointi

Viisi huomiota viestinnän EM-kisoista

16.12.2015

European Excellence Awards 2015 oli norjalaisen PR-toimisto Triggerin ja ruotsalaisen Prime / Weber-Shandwickin juhlaa: molemmat pokkasivat raadilta neljä sarjavoittoa. Prime sai myös koko kisan Excellence-palkinnon Trygg-Hansa-vakuutusyhtiöille tekemästään ”Don’t drink and dive”-kampanjasta.

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, Markkinointi, kilpailu, Excellence Awards, voittaja

Voittajan on helppo hymyillä

01.12.2015

 "Onneksi olkoon! Mutta mitä te oikeastaan voititte?" Tätä kysyi minulta useampikin taho nähtyään Lontoosta nettiin tuikattuja voitonhurmioisia somepostauksiani 

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, #slush, Markkinointi

Isoveli, tarjoa samppanjaa!

13.11.2015

Olen hyvin sitoutunut osuuskauppani asiakas. Saan kaupalta säännöllisestitietoa ja tarjouksia, ennen paperilla postitse, nyt kätevästi kännykkään 

En ole koskaan käyttänyt noista etukupongeista ainuttakaan. 

Tagit: Verkkokauppa, Markkinointi, Myynti

Konsultti rukoilee: ”LinkedIn, ota rahamme, pliis!”

23.10.2015

Markkinataloudessa pientä kulkijaa hämmästyttää aina, kun raha ei kelpaa. Docventures-ohjelman tekijämies Riku Rantala yritti jopa lahjoittaa taannoin valtiolle rahaa muovikassissa, kun turhautuneena ei keksinyt muutakaan tapaa.

Tagit: Sosiaalinen media, Markkinointi

Kirjoittanut

Twitter