INBOUND2017-tärpit sosiaalisen median asiantuntijalle

16.08.2017

Syyskuun lopussa Bostonissa järjestetään INBOUND2017-tapahtuma, johon myös me netprofilelaiset matkustamme peräti kolmen asiantuntijan voimin kuulemaan yli kahtasataa puhujaa yli 19 000 muun osallistujan kanssa. Reissu on osa Netprofile Tour -kiertuetta, jossa matkustamme mielenkiintoisiin tapahtumiin ympäri maailman.

Tagit: Viestintä, Markkinointi, #netprofiletour, Inbound marketing, Tapahtuma

Tämän päivän supermarkkinoija on empaattinen nörtti

09.08.2017

Nörttitapahtumana vuonna 2011 alkanut Turing Fest on vuosien varrella laajentunut käsittämään myös pehmeämpiä aloja, kuten strategiaa ja markkinointia. Kaksipäiväisen tapahtuman neljästä teemasta vain yksi käsitteli enää varsinaisia insinööritaitoja.

Tagit: Viestintä, Teknologia, Markkinointi, #netprofiletour, mainonta, Tapahtuma, The Turing Fest

LinkedIn työkäyttöön ja Facebook siviilijuttuihin – vaiko sittenkin toisin päin?

17.05.2017

Nykyään jo takapajuisinkin paja alkaa ymmärtää, että sosiaalisella medialla voi olla bisnestä edistävä vaikutus. Edistyksellisimmät kannustavat jopa työntekijöitä jakamaan firman fiiliksiä omilta sometileiltään.

Tagit: Sosiaalinen media, Markkinointi, Myynti, Inbound marketing, Hubspot

3 tapaa pilata tubettajayhteistyö

11.05.2017

Kaupallinen yhteistyö Youtube-tähtien kanssa on hauskaa! Rahaa vastaan oman tuotteen tai palvelun saa mukaan hassulle videolle, minkä seurauksena brändisi profiloituu cooliksi ja katsojat ryntäävät sankoin joukoin ostoskorien äärelle.

Etenkin nuorisolaiset tunnustavat avoimestiettä tuotteiden esilletuonti tube-videoissa vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä. Kääntöpuolena on se, että kaupallisia videoita voi puskea starojen kanaviin jopa liikaa.

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, Markkinointi, Tubettajayhteistyö, Youtube

Uutuudet tutuiksi bloggaajatapahtuman kautta

05.04.2017

 

Tagit: Teknologia, Sosiaalinen media, Markkinointi, Bloggaritapahtuma, Tapahtumamarkkinointi

Podcast tappoi yritysvideotähden?

14.03.2017

Pikkupomo huonosti istuvassa puvussa, vahanaamainen asiantuntija puhumassa outoa kapulakieltä. Yritysvideoilla on vaikeaa olla edukseen. Katsojan huomio ei kiinnity itse asiaan, vaan esiintymistä jännittävän puhujan harhailevaan katseeseen tai luonnottoman jäykkään asentoon. Somessa yritysvideoista tulee hittejä oikeastaan vain tahattoman nolouden ja myötähäpeän avulla.

Tagit: Video, Viestintä, Markkinointi, podcast

Markkinoija, ota tietosuoja-asetus haltuun 5 askeleella

06.03.2017

Modernin markkinoinnin ja viestinnän selkäranka, mikä se on? Henkilörekisterit, tietenkin. Juuri niitä taas koskee EU:n tietosuoja-asetus, GDPR. 

Olitpa töissä markkinointi-, viestintä- tai digitoimistossa tai yrityksen markkinointiviestinnässä sinun täytyy tietää, mitä pitää tehdä. 

Tagit: Viestintä, Markkinointi, Sähköpostimarkkinointi, Tietosuoja

Näin käy, kun lähettää uteliaita ihmisiä maailmalle

23.01.2017

Mistä ammennat ideoita ja vertailukohtia omalle markkinointiviestinnällesi ja työllesi? Jotta me emme juuttuisi tuttuja latuja lykkimään, käynnistimme viime vuonna Netprofile Tourin

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, Markkinointi, podcast

Dark social - uskallatko markkinoida mittaamatta?

11.10.2016

Terveisiä Lontoosta, missä kävin aistimassa markkinoinnin kansainvälisiä virtauksia Festival of Marketing -tapahtumassa. Seuraavassa keskeiset havainnot kahden päivän sessioista. 

Tagit: Sisältömarkkinointi, Markkinointi, dark social, analytiikka, data

Somemarkkinoija, tee reilua ihmiskauppaa

16.06.2016

On vuosi 2016 ja vaikuttaa siltä, että viimeisetkin perinteisen markkinoinnin mohikaanit ovat pikkuhiljaa kiinnostuneet blogiyhteistöistä, brändilähettiläistä ja muista sosiaalisen median tarjoamista mahdollisuuksista. Nuorisolaisten keskuudessa tubettajat ovat suositumpia kuin poptähdet, ja mediatalot haalivat talliinsa blogaajia oikealta ja vasemmalta.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Sosiaalinen media, Markkinointi

Kirjoittanut

Twitter