Podcast tappoi yritysvideotähden?

14.03.2017

Pikkupomo huonosti istuvassa puvussa, vahanaamainen asiantuntija puhumassa outoa kapulakieltä. Yritysvideoilla on vaikeaa olla edukseen. Katsojan huomio ei kiinnity itse asiaan, vaan esiintymistä jännittävän puhujan harhailevaan katseeseen tai luonnottoman jäykkään asentoon. Somessa yritysvideoista tulee hittejä oikeastaan vain tahattoman nolouden ja myötähäpeän avulla.

Tagit: Video, Viestintä, Markkinointi, podcast

Markkinoija, ota tietosuoja-asetus haltuun 5 askeleella

06.03.2017

Modernin markkinoinnin ja viestinnän selkäranka, mikä se on? Henkilörekisterit, tietenkin. Juuri niitä taas koskee EU:n tietosuoja-asetus, GDPR. 

Olitpa töissä markkinointi-, viestintä- tai digitoimistossa tai yrityksen markkinointiviestinnässä sinun täytyy tietää, mitä pitää tehdä. 

Tagit: Viestintä, Markkinointi, Sähköpostimarkkinointi, Tietosuoja

Näin käy, kun lähettää uteliaita ihmisiä maailmalle

23.01.2017

Mistä ammennat ideoita ja vertailukohtia omalle markkinointiviestinnällesi ja työllesi? Jotta me emme juuttuisi tuttuja latuja lykkimään, käynnistimme viime vuonna Netprofile Tourin

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, Markkinointi, podcast

Dark social - uskallatko markkinoida mittaamatta?

11.10.2016

Terveisiä Lontoosta, missä kävin aistimassa markkinoinnin kansainvälisiä virtauksia Festival of Marketing -tapahtumassa. Seuraavassa keskeiset havainnot kahden päivän sessioista. 

Tagit: Sisältömarkkinointi, Markkinointi, dark social, analytiikka, data

Somemarkkinoija, tee reilua ihmiskauppaa

16.06.2016

On vuosi 2016 ja vaikuttaa siltä, että viimeisetkin perinteisen markkinoinnin mohikaanit ovat pikkuhiljaa kiinnostuneet blogiyhteistöistä, brändilähettiläistä ja muista sosiaalisen median tarjoamista mahdollisuuksista. Nuorisolaisten keskuudessa tubettajat ovat suositumpia kuin poptähdet, ja mediatalot haalivat talliinsa blogaajia oikealta ja vasemmalta.

Tagit: Sisältömarkkinointi, Sosiaalinen media, Markkinointi

Unohtakaa digitaalinen markkinointi! Niin kultakalakin tekee.

09.05.2016

Ei enää digitaalista markkinointia, vaan markkinointia digitaalisessa maailmassa”. Tällä loistavalla kiteytyksellä alkoi Amsterdamissa huhtikuussa pidetty Digital Marketing World Forum (#DMWF), jossa pääsin käymään #NetprofileTour -oppimiskiertueemme ansiosta.  

Tagit: Sosiaalinen media, Markkinointi, #netprofiletour

Otsikko on uusi leipäteksti, eli miten digimarkkinointi ei ole juuri muuttunut sitten vuoden 1963

14.04.2016

Ette muuten arvaa, miten suuri houkutus on jättää tämä teksti vain tähän... Mutta jatketaan nyt kuitenkin.  

Oletteko viime aikoina miettineet, että sisältömarkkinoinnissa on nyt käsillä aivan uudenlaiset ja vaikeasti ymmärrettävät ajat? Internetissä viuhuu tekstiä ja syötettä eetteri sakeana ja virrasta erottautuminen on työlästä ellei jopa mahdotonta ilman välkkyviä valoja tai moraalittomia klikkiotsikoita. 

Tagit: Sisältömarkkinointi, Markkinointi

Markkinoija, hymyileekö asiakas?

15.03.2016

Viihteessä on voimaa. Harva meistä on jatkuvasti niin hyvällä tuulella, ettei annos iloa parantaisi päivää entisestään. Markkinoijan näkökulmasta viihde herättää huomion ja saa aikaan myönteisiä tunteita, mikä lisää todennäköisyyttä sisällön leviämiseen.

Amerikassa hymyt ovat tunnetusti leveitä, mutta jotain merkittävämpää on takana siinä, että SXSW:n markkinointisessioissa toistuvat ilo ja empatia.

Tagit: Markkinointi

Podcastien mitä missä milloin

15.01.2016

Luurit ovat katukuvassa tuttu näky, mutta yhä useammin niistä ei kuunnellakaan musiikkia vaan puhetta. Tarkemmin sanottuna podcasteja.

Itse taisin törmätä podcasteihin ensimmäisen kerran iTunesissa tehtyjen satunnaisten hakutulosten myötä. Ensimmäinen lähetys, jota aloin seurata ja joka edelleen kuuluu suosikkeihini, oli Freakonomics.

Tagit: Viestintä, Sosiaalinen media, Markkinointi, podcast

Opettavainen tarina muurahaisesta ja markkinoinnista

18.12.2015

Olipa kerran ahkera muurahainen. Hän työskenteli keskikokoisessa suomalaisessa muurahaisyhdyskunnassa, jolla oli muutama keko ja alallaan kohtalaisen vakiintunut asema. Etenkin end-to-end-kirvanhoitoratkaisujen tarjoajana yhdyskunnalla oli jonkinlainen maine jopa metsän toisella puolella. 

Tagit: Viestintä, Markkinointi